e-Pomoc techniczna
zarezerwuj.pl – Jak dodać meta tytuł i meta opis do strony wizytówkowej (SEO)?
Program: zarezerwuj.pl
Kategoria: Konfiguracja
Strona wizytówkowa to podstawowe informacje o firmie prezentowane na stronie internetowej, na które składa się nazwa firmy z opisem, elementy graficznie, informacje kontaktowe oraz odnośniki do portali społecznościowych. Aplikacja zarezewuj.pl umożliwia również dodanie Meta tytułu i Meta opisu, które informują Google oraz inne wyszukiwarki o temacie witryny.
Do właściwego wypozycjonowania strony wizytówkowej w wyszukiwarkach konieczne jest dodanie odpowiednich tzw. meta tagów – wypełnienie pól Meta tytuł i Meta opis. Obie te informacje będą prezentowane w wynikach wyszukiwania w Google, Bing itp.
Domyślnie aplikacja zarezerwuj w polu Meta tytuł umieszcza nazwę firmy, branżę oraz miejscowość. Nazwę firmy można zastąpić innym tekstem – np. nazwą prowadzonej działalności. Branża i miejscowość zostaną dodane do tytułu automatycznie. Przykładowy prawidłowo zdefiniowany Meta tytuł wygląda następująco:
Czyścioszek – myjnia samochodowa – Warszawa
W polu Meta opis należy podobnie jak w Meta tytule użyć fraz (sformułowań) charakteryzujących prowadzoną działalność – takich, po których chcemy, by internauci odnaleźli stronę w wyszukiwarce. Przykładowy Meta opis:
Automyjnia Czyścioszek – Warszawa. Mycie auto osobowych i dostawczych, pranie tapicerki. Konkurencyjne ceny. Myjnia samochodowa na warszawskim Bemowie.
Aby zmienić ustawienia dotyczące wyświetlanej treści w wyszukiwarce internetowej, należy:
1. Przejść do modułu Ustawienia – Strona wizytówkowa.
2. Kliknąć zakładkę SEO, a następnie uzupełnić pola Meta tytuł i Meta opis według własnych preferencji.
3. W celu lepszego pozycjonowania strony zalecany jest tytuł nie dłuższy niż 60 znaków oraz opis nie dłuższy niż 155 znaków. Zmiany zapisać przyciskiem Zaktualizuj.
Artykuł opisujący konfigurację strony wizytówkowej w aplikacji zarezerwuj.pl znajduje się tutaj.