Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt nexo – Jak wygenerować e-Fakturę?

Ostatnia modyfikacja: 26.06.2023

Program: InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: KSeF

​Program Subiekt nexo umożliwia wygenerowanie e-Faktury na podstawie utworzonego wcześniej dokumentu, tak utworzony dokument można wysłać do KSeF, np. na koniec dnia. Program umożliwia zarówno automatyczne, jak i ręczne generowanie e-Faktur.

Do KSeF zgodnie ze schematem opublikowanym przez Ministerstwo Finansów przesyłane są następujące dokumenty wraz z ich korektami:

  • faktury sprzedaży (w tym także do paragonu)

  • faktury uproszczone

  • faktury zaliczkowe (także rozliczeniowe)

  • faktury marża.

KSeF nie przyjmuje pozostałych typów dokumentów, między innymi: paragonów, paragonów imiennych, not korygujących – te typy dokumentów nie podlegają wysyłce.

Należy również pamiętać, że schemat opublikowany przez Ministerstwo Finansów szczegółowo wskazuje, jakie dane mogą, a jakie muszą być umieszczone w e-Fakturze. Bazuje on na zapisach ustawy o VAT i zasadniczo nie dopuszcza dodatkowych informacji, jakie obecnie często zawarte są w fakturach, np. kody dostaw produktów, oddziały, magazyny. Dlatego też e-Faktura zazwyczaj zawierać będzie mniej danych niż faktura w Subiekcie.

Aby wygenerować ręcznie e-Fakturę, należy:

1. Przejść do modułu Sprzedaż, zaznaczyć dokument lub kilka dokumentów, do których ma zostać wygenerowana e-Faktura, następnie kliknąć górne menu e-Faktury – Generuj.

 

2. Odznaczyć znacznik przy Wyślij i kliknąć OK.

 

Utworzone e-Faktury będą widoczne w module Krajowy System e-Faktur – Wysyłka, na zakładce Do wysłania.

 ​

Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy technicznej dotyczących obsługi KSeF w programie Subiekt nexo.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki