e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – Jak wygenerować e-Fakturę?
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: KSeF
Program Subiekt nexo umożliwia wygenerowanie e-Faktury na podstawie utworzonego wcześniej dokumentu, tak utworzony dokument można wysłać do KSeF, np. na koniec dnia. Program umożliwia zarówno automatyczne, jak i ręczne generowanie e-Faktur.
Do KSeF zgodnie ze schematem opublikowanym przez Ministerstwo Finansów przesyłane są następujące dokumenty wraz z ich korektami:
-
faktury sprzedaży (w tym także do paragonu)
-
faktury uproszczone
-
faktury zaliczkowe (także rozliczeniowe)
-
faktury marża.
KSeF nie przyjmuje pozostałych typów dokumentów, między innymi: paragonów, paragonów imiennych, not korygujących – te typy dokumentów nie podlegają wysyłce.
Należy również pamiętać, że schemat opublikowany przez Ministerstwo Finansów szczegółowo wskazuje, jakie dane mogą, a jakie muszą być umieszczone w e-Fakturze. Bazuje on na zapisach ustawy o VAT i zasadniczo nie dopuszcza dodatkowych informacji, jakie obecnie często zawarte są w fakturach, np. kody dostaw produktów, oddziały, magazyny. Dlatego też e-Faktura zazwyczaj zawierać będzie mniej danych niż faktura w Subiekcie.
Aby wygenerować ręcznie e-Fakturę, należy:
1. Przejść do modułu Sprzedaż, zaznaczyć dokument lub kilka dokumentów, do których ma zostać wygenerowana e-Faktura, następnie kliknąć górne menu e-Faktury – Generuj.
2. Odznaczyć znacznik przy Wyślij i kliknąć OK.
Utworzone e-Faktury będą widoczne w module Krajowy System e-Faktur – Wysyłka, na zakładce Do wysłania.
Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy technicznej dotyczących obsługi KSeF w programie Subiekt nexo.