Programy dla firm - InsERT
Raport podatnika - nowa funkcjonalność w e-Urzędzie Skarbowym

Raport podatnika - nowa funkcjonalność w e-Urzędzie Skarbowym

16 
października
 2024

Ministerstwo Finansów ogłosiło wprowadzenie nowej funkcjonalności w e-Urzędzie Skarbowym - modułu Raport podatnika, stworzonego z myślą o osobach prowadzących działalność gospodarczą oraz organizacjach. Usługa ma charakter informacyjny i służy do przekazywania podatnikom szczegółowych danych dotyczących ich statusu podatkowego w przejrzystej formie.

 Co znajduje się w Raporcie podatnika

  • Dane identyfikacyjne i adresowe podatnika, w tym formę opodatkowania.
    Informacja o formie opodatkowania będzie dotyczyła roku ubiegłego - w Raporcie w roku 2024 znajdzie się informacja o wybranej formie za rok 2023.
  • Szczegóły dotyczące prawidłowości w zakresie zaliczek i deklaracji podatkowych.
    Sekcja Deklaracje zawiera informacje o wykrytych błędach w złożonych deklaracjach, a także wskazuje, czy podatnik złożył wszystkie wymagane dokumenty i czy są one poprawne pod względem rachunkowym.
  • Dane o rachunkach bankowych, w tym mikrorachunku podatkowym.
  • Wykaz pełnomocników i ich uprawnienia.
    Sekcja Pełnomocnicy zawiera listę pełnomocników ogólnych (PPO-1) zaznaczając, który z nich jest wskazany do doręczeń oraz pełnomocników do podpisywania deklaracji elektronicznych (UPL-1).
  • Informacje o przynależności do grupy VAT lub kapitałowej.
  • Informacje o wystąpieniu ewentualnych zaległości podatkowych.
  • Informacje o prowadzonym postępowaniu egzekucyjnym.

Ministerstwo Finansów zastrzega, że Raport podatnika ma charakter wyłącznie informacyjny i może nie uwzględniać wszystkich posiadanych danych przez Krajową Administrację Skarbową.

 

Dla kogo przeznaczony jest Raport podatnika

W pierwszej kolejności z raportu będą mogli korzystać przedsiębiorcy oraz organizacje. Jeśli Raport zostanie pozytywnie odebrany, to zostanie udostępniony również osobom nieprowadzącym działalności gospodarczej.

 

Jak wygenerować

Raport można wygenerować logując się na konto w e-Urzędzie Skarbowym lub jako użytkownik konta organizacji. Dokument jest dostępny w formacie PDF, a wkrótce zostanie wprowadzona również możliwość pobrania go w formie graficznej - tzw. kafli.

Raport podatnika może wygenerować:

  • podatnik, który prowadzi działalność gospodarczą i zaloguje się na własne konto w e-Urzędzie Skarbowym,
  • użytkownik konta organizacji (UKO), logując się na własne konto w e-Urzędzie Skarbowym, po przelogowaniu na konto organizacji w e-Urzędzie Skarbowym.

 

Zobacz także

ZUS 2025 - kwoty składek na ubezpieczenie społeczne
18 
grudnia
 2024

W Monitorze Polskim zamieszczono obwieszczenie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej dotyczące prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia w 2025 roku. Kwota ta stanowi podstawę do obliczenia składek na ubezpieczenia społeczne dla przedsiębiorców. Jakie zatem składki będą obowiązywały w 2025 roku?

Zmiany w KSeF - harmonogram, niższe kary i oficjalne testy systemu
17 
grudnia
 2024

Rząd przedstawił nowy harmonogram wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Wśród zapowiedzi znajdują się również informacje m.in. o obniżeniu kar dla firm, które nie dostosują się do wymogów KSeF w wyznaczonym czasie oraz umożliwienie przedsiębiorcom dodawania załączników do e-faktur.

Wystawianie faktur VAT – zmiany od 1 stycznia 2025
09 
grudnia
 2024

Od 1 stycznia 2025 zacznie obowiązywać tzw. procedura SME (Small Medium-sized Enterprise), umożliwiająca małym i średnim firmom korzystanie ze zwolnienia VAT nie tylko w kraju, w którym mają siedzibę, ale także w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej. W związku z tym Ministerstwo Finansów zapowiedziało zmiany w przepisach dotyczących wystawiania faktur. Nowe regulacje w tym zakresie mają być zgodne z zasadami procedury SME.

Zmiany w prowadzeniu Księgi Przychodów i Rozchodów 2025
09 
grudnia
 2024

W Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie Ministra Finansów wprowadzające zmiany w prowadzeniu podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR). Przedstawiamy najważniejsze zmiany.

Pełna księgowość – zmiany w limitach przychodów
28 
listopada
 2024

Zgodnie z nowelizacją ustawy o rachunkowości wprowadzone zostaną zmiany dotyczące limitu przychodów zobowiązujących do prowadzenia pełnych ksiąg rachunkowych. Przedstawiamy najważniejsze informacje.

JPK CIT – nowe wymagania dotyczące raportowania danych
27 
listopada
 2024

Nowe przepisy dotyczące Jednolitego Pliku Kontrolnego dla podatku dochodowego osób prawnych (JPK CIT) wprowadzają istotne zmiany w sposobie raportowania danych finansowych. Nowelizacja obejmuje bardziej szczegółowe wymagania dotyczące danych, jakie firmy będą musiały przekazywać urzędom skarbowym.

Składka zdrowotna dla przedsiębiorców – co ma się zmienić
18 
listopada
 2024

Rząd przyjął projekt ustawy dotyczącej zmian w składce zdrowotnej. Zakłada on, że od 1 stycznia 2025 przychód przedsiębiorcy pochodzący ze sprzedaży środków trwałych (np. nieruchomości), nie będzie uwzględniany w podstawie wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne.