
Nowy termin obowiązkowego korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur
Mechanizm KSeF, który ma na celu uszczelnienie systemu podatkowego oraz automatyzację pracy w działach księgowości i handlu, nie zostanie wprowadzony ani w tym roku, ani kolejnym, a prace i wydatki związane z przygotowaniem do jego wprowadzenia zostaną w znacznej części zmarnowane. Wynika to z decyzji MF o napisaniu aplikacji praktycznie od początku
W związku z tym minister finansów okreśił nowy termin obowiązkowego KsEF:
- od 1 lutego 2026 – dla podmiotów, których wartość sprzedaży w poprzednim roku podatkowym przekroczyła 200 mln zł;
- od 1 kwietnia 2026 – dla wszystkich przedsiębiorców.
Przypomnijmy, że pierwotnym terminem wejścia w życie Krajowego Systemu e-Faktur był 1 lipca 2024. Już w tej chwili nowy termin odległy jest o prawie o 2 lata. Co więcej, może być ponownie przesuwany.
Zobacz także
Ministerstwo Finansów przedstawiło zaktualizowany harmonogram wdrażania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Poznaj terminy wprowadzenia obowiązkowego systemu.
Zmiana danych osobowych lub adresowych pracownika może wymagać aktualizacji w dokumentach ubezpieczeniowych przekazywanych do ZUS. Sprawdź, jakie kroki należy podjąć w przypadku zmiany danych, jakie formularze złożyć i w jakim terminie.
Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan oraz plan wdrażania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Do 25 kwietnia można zgłaszać uwagi i opinie dotyczące projektu.
Osoby posiadające Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego (IKZE) mają możliwość skorzystania z ulgi podatkowej przy rocznym rozliczeniu PIT. Ulga ta pozwala na odliczenie wpłat na IKZE od podstawy opodatkowania, co może obniżyć należny podatek. Kto może z niej skorzystać i jakie są limity odliczeń?
Jednostki mikro mogą korzystać z uproszczonych zasad sprawozdawczości finansowej. Zasady te mają na celu ułatwienie prowadzenia księgowości oraz dostosowanie obowiązków sprawozdawczych do skali działalności małych podmiotów gospodarczych.
Od 1 kwietnia 2025 firmy, które zostały zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) do końca poprzedniego roku, zostaną objęte obowiązkiem posiadania skrzynek do e-Doręczeń oraz korzystania z nich.
Deklaracja ZUS DRA to obowiązkowy dokument dla osób prowadzących działalność gospodarczą, służący do rozliczenia składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Prawidłowe złożenie deklaracji jest kluczowe dla uniknięcie błędów w rozliczeniach z ZUS. Kto musi ją składać i do kiedy należy to zrobić?