
Obowiązkowy KSeF ponownie przesunięty
Wbrew wcześniejszym zapewnieniom rządu, Krajowy System e-Faktur nie stanie się obowiązkowy dla wszystkich przedsiębiorców od 1 lipca 2024. Zdaniem Ministerstwa Finansów system zawiera “krytyczne błędy” dotyczące kodu, funkcjonalności oraz wydajności. Jednak zewnętrzny audyt ma dopiero zostać przeprowadzony. Nowa data wejścia obowiązku w życie nie została jeszcze podana.
Jak zapowiada resort, wkrótce zostanie rozpisany przetarg na zewnętrzny audyt systemu. Jednocześnie Andrzej Domański, minister finansów zapewnia, że KSeF jest potrzebny polskiej gospodarce i na pewno zostanie wprowadzony. Odbędzie się to po konsultacjach z przedsiębiorcami.
Przypomnijmy, że zgodnie z poprzednimi założeniami, obowiązek wystawiania faktur za pośrednictwem Krajowego Systemu e-Faktur miał wejść w życie już 1 lipca 2024 i objąć także przedsiębiorców zagranicznych, którzy nie mają siedziby w Polsce, ale spełniają kryteria prowadzenia działalności gospodarczej w naszym kraju.
Zobacz także
Projekt nowelizacji ustawy o VAT zakłada wprowadzenie okresu przejściowego dla KSeF, który potrwa do końca 2026 roku. W tym czasie obowiązywać będą specjalne ułatwienia i odstępstwa od docelowych zasad funkcjonowania systemu. Zapoznaj się z najważniejszymi z nich.
Ministerstwo Finansów informuje o wprowadzeniu możliwości stałego korzystania z trybu offline24 przy wystawianiu faktur. Wcześniej zakładano, że będzie to jedynie tryb przejściowy. Co to oznacza w praktyce?
W momencie uruchomienia Krajowego System e-Faktur (KSeF) przedsiębiorcy zyskają możliwość przesyłania e-faktur z załącznikami. Choć nie będzie to obowiązkowe, rozwiązanie może ułatwić dokumentowanie bardziej złożonych transakcji.
Ministerstwo Finansów przygotowuje ułatwienia w zakresie wystawiania faktur dla konsumentów (B2C) w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF). Dotychczas przepisy uniemożliwiały rejestrowanie takich faktur w KSeF, jednak według najnowszych informacji ma się to zmienić.
Ministerstwo Finansów przedstawiło zaktualizowany harmonogram wdrażania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Poznaj terminy wprowadzenia obowiązkowego systemu.
Zmiana danych osobowych lub adresowych pracownika może wymagać aktualizacji w dokumentach ubezpieczeniowych przekazywanych do ZUS. Sprawdź, jakie kroki należy podjąć w przypadku zmiany danych, jakie formularze złożyć i w jakim terminie.
Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan oraz plan wdrażania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Do 25 kwietnia można zgłaszać uwagi i opinie dotyczące projektu.