e-Pomoc techniczna
Portal Biura – Jak podzielić należności na kilka części i opłacić je z wykorzystaniem szybkiej płatności lub oznaczyć jako opłacone poza systemem?
Program: InsERT GT, InsERT nexo, Portal Biura, Rachmistrz GT, Rachmistrz nexo, Rewizor GT, Rewizor nexo
Kategoria: Portal Biura, Raporty
Portal Biura umożliwia spłacanie należności w kilku ratach, również dla płatności wykonywanych po terminie. Aplikacja pozwala na podzielenie należności na kilka części i opłacenia każdej z nich z wykorzystaniem ścieżek oferowanych przez Portal Biura:
Dodatkowo dla każdej raty można oddzielnie załączyć dowód potwierdzający dokonanie wpłaty, informację, jak to zrobić można znaleźć tutaj.
Opłacenie części należności korzystając z płatności online
1. Przejść do modułu Start, wybrać płatność z odpowiedniego miesiąca, następnie przy odpowiedniej należności kliknąć Zapłać online.
2. W polu Kwota płatności wpisać wysokość raty, która ma zostać opłacona i kliknąć Zapłać.
3. Wybrać formę płatności, wpisać Adres e-mail i kliknąć Zapłać.
4. Pozycja zostanie oznaczona jako Opłacona częściowo.
Kolejne raty płatne online można dodać w analogiczny sposób lub w przypadku płatności poza systemem, oznaczyć należność jako zapłaconą, informację jak to zrobić można znaleźć w dalszej części instrukcji.
Oznaczenie opłacenia części należności poza systemem
1. Przejść do modułu Start, wybrać płatność z odpowiedniego miesiąca, następnie przy odpowiedniej należności rozwinąć menu i wybrać Szczegóły płatności.
2. Kliknąć Oznacz jako zapłacone.
3. Potwierdzić Oznaczenie należności jako zapłacona.
4. Zmiana Daty lub Kwoty płatności możliwa jest w sekcji Historia płatności poprzez rozwinięcie menu przy wybranej płatności.
5. Po wprowadzeniu Kwoty/Daty płatności kliknąć Zapisz.
W analogiczny sposób można dodać informacje o kolejnych ratach zapłaconych poza systemem lub skorzystać z szybkich płatności.
Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy technicznej dotyczących obsługi płatności online w Portalu Biura.