e-Pomoc techniczna
Serwis komputerowy – Automatyzacja tworzenia działania informującego o możliwości odbioru sprzętu
Program: Gestor nexo, InsERT nexo
Kategoria: Scenariusze pracy
Scenariusz: Obsługa klientów, którzy zgłaszają się do serwisu w celu naprawy zepsutego sprzętu komputerowego. Serwis do naprawy wykorzystuje nowe komponenty i zajmuje się czyszczeniem sprzętu.
Moduł pomaga w zautomatyzowaniu procesów w firmie użytkownika. Użytkownik może np. zaplanować, aby w ślad za każdym utworzonym dokumentem handlowym, ofertą, umową lub zleceniem serwisowym powstawało działanie – był wysyłany e-mail lub wiadomość SMS. Np. można dodać automat powodujący, że w sytuacji, gdy zostanie dodane nowe zamówienie od klienta, system automatycznie tworzył działanie typu zadanie z szablonu.
Aby zautomatyzować tworzenie działania, należy przejść do modułu Automatyzacja, rozwinąć górne menu Dodaj i wybrać Automat.
W przypadku scenariusza pracy serwisu komputerowego należy odpowiednio określić poniższe sekcje automatu:
- Nazwa i Opis
- Uruchamianie i Warunki wykonania – automat ma zostać uruchomiony w przypadku, gry Zlecenie serwisowe, będący na etapie Do odbioru, zostanie zapisany.
- Czynności do wykonania – po spełnieniu warunków ma utworzyć się Działanie typu Zadanie, informujące o możliwości odbioru sprzętu.
W tym punkcie należy zwrócić uwagę na pole Szablon. Może on zostać dodany z poziomu konfiguracji Szablony wiadomości. Więcej o tym można przeczytać w temacie e-Pomocy technicznej: InsERT nexo – Jak dodać szablon wiadomości e-mail?
- Szczegóły wykonania – parametryzacja szczegółowa automatu procesu ofertowego.