e-Pomoc techniczna
Subiekt GT – Dlaczego po dodaniu faktury zakupu program nie zwiększa stanu magazynowego?
Program: InsERT GT, Subiekt GT
Kategoria: Asortyment, Dokumenty, Magazyn
Program Subiekt GT zwiększa stan towarów na podstawie dokumentów magazynowych PZ i PW. Najczęstszymi przyczynami niedodania towarów na stan jest niewłaściwie ustawiony skutek magazynowy na dokumencie zakupu lub wprowadzenie pozycji jako usługi jednorazowe. W celu weryfikacji tych przyczyn należy:
1. Z listy modułów wybrać Zakup – Faktury zakupu i otworzyć dokument, który nie wprowadził towarów na stan magazynowy.
2. W oknie dokumentu sprawdzić status magazynowy w dolnej części okna. Opcja Wywołaj skutek magazynowy tworzy automatycznie dokument Przyjęcie Zewnętrzne, który odpowiada za zwiększenie stanu.
3. Jeżeli status magazynowy dokumentu jest poprawny, to należy zweryfikować rodzaj dodanych kartotek. W kolumnie R sprawdzić symbole pozycji. Symbol "prostokąta" oznacza kartotekę towaru, natomiast "klucz płaski" usługę lub usługę jednorazową.
4. Usługi nie są magazynowane, więc ich stan się nie zwiększa. Jeżeli pozycje dokumentu zostały wprowadzone poprzez ręczne wpisanie danych na dokument, to traktowane są jako usługi jednorazowe. W tym wypadku należy, zamiast nich wskazać odpowiednie kartoteki z listy towarów. Jeżeli kartoteki nie zostały jeszcze utworzone, to należy je dodać do programu. Temat e-Pomocy technicznej opisujący jak dodać nowy towar, dostępny jest tutaj.