e-Pomoc techniczna
Serwis komputerowy – Serwisowanie sprzętu i kontakt z klientem na podstawie szablonu działania
Program: Gestor nexo, InsERT nexo
Kategoria: Scenariusze pracy
Scenariusz: Obsługa klientów, którzy zgłaszają się do serwisu w celu naprawy zepsutego sprzętu komputerowego. Serwis do naprawy wykorzystuje nowe komponenty i zajmuje się czyszczeniem sprzętu.
Spis wszystkich tematów e-Pomocy technicznej scenariusza pracy serwisu komputerowego można znaleźć w temacie Scenariusz pracy w programie Gestor nexo dla serwisu komputerowego – Spis treści
Serwisant naprawia i czyści sprzęt dostarczony przez klienta. Po naprawie kontaktuje się z klientem z informacją o możliwości odbioru laptopa. Aby to zrobić, należy:
1. Przejść do modułu Zlecenia serwisowe, zaznaczyć wcześniej utworzone zlecenie, rozwinąć górne menu Operacje i wybrać Zmień etap.
2. Z listy rozwijalnej wybrać Do odbioru i zatwierdzić przyciskiem Ok.
3. Ponownie zaznaczyć wcześniej utworzone zlecenie, rozwinąć górne menu Operacje, wybrać Dodaj działanie i wybrać Zadanie.
4. Określić kiedy naprawa sprzętu miała miejsce, uzupełnić krótki opis i zatwierdzić przyciskiem Zapisz.
Powyższą czynność można zautomatyzować. Więcej o automatyzacji tego kroku można przeczytać w temacie e-Pomocy technicznej Serwis komputerowy – Automatyzacja tworzenia działania informującego o możliwości odbioru sprzętu.
Informacje o kolejnym kroku można znaleźć w temacie e-Pomocy technicznej Serwis komputerowy – Wydanie naprawionego asortymentu