e-Pomoc techniczna
Serwis komputerowy – Tworzenie zlecenia serwisowego
Program: Gestor nexo, InsERT nexo
Kategoria: Scenariusze pracy
Scenariusz: Obsługa klientów, którzy zgłaszają się do serwisu w celu naprawy zepsutego sprzętu komputerowego. Serwis do naprawy wykorzystuje nowe komponenty i zajmuje się czyszczeniem sprzętu.
Spis wszystkich tematów e-Pomocy technicznej scenariusza pracy serwisu komputerowego można znaleźć w temacie Scenariusz pracy w programie Gestor nexo dla serwisu komputerowego – Spis treści
Klient przynosi laptop do naprawy. Informuje, że często obraz zatrzymuje się i komputer przestaje działać. Dopiero ponowne uruchomienie urządzenia przywraca laptop do działania – niestety – nie na długo. Serwisant przyjmuje zlecenia i tworzy dokumentacje w programie. Aby to zrobić, należy:
1. Przejść do modułu Zlecenia serwisowe, kliknąć przycisk Dodaj i wybrać Zlecenie serwisowe.
2. Na zakładce Zgłoszenie wybrać Klienta, wcześniej stworzony Scenariusz i Rodzaj zlecenia. Można również wpisać szacunkową, akceptowalna przez klienta kwotę Brutto/Netto za naprawę urządzenia
3. Uzupełnić Dane urządzenia klienta.
4. Na zakładce Przebieg wybrać datę rozpoczęcia zlecenia i planowanego terminu realizacji, który jest automatycznie wyliczany na podstawie Scenariusza obsługi klienta (pole Czas trwania (dni roboczych)), po czym zatwierdzić Zlecenie serwisowe przyciskiem Zapisz.
Informacje o kolejnym kroku można znaleźć w temacie e-Pomocy technicznej Serwis komputerowy – Dodawanie asortymentu, który zostanie zużyty w zleceniu serwisowym