Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Jak wystawić wezwanie do zapłaty, które można opłacić przy pomocy szybkiej płatności?

Ostatnia modyfikacja: 11.10.2023

Program: Gestor nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Bank, Windykacja

​Moduł Windykacja jest ewidencją wszystkich dokumentów windykacyjnych, czyli wezwań do zapłaty oraz not odsetkowych. Oba dokumenty tworzone są dla należności, dla których minął termin płatności. System InsERT nexo posiada narzędzia windykacji, które pozwalają na ewidencjonowanie et​apów pracy związanej z windykowaniem należności. Użytkownik może dzięki nim tworzyć scenariusze postępowania z przeterminowanymi należnościami, co znacznie ułatwia cały proces windykacji.

Dodatkowo programy linii nexo pozwalają na utworzenie linku do szybkiej płatności za nieopłacone dokumenty, który można przekazać płatnikowi na dwa sposoby:

  1. Kod QR oraz przycisk przekie​rowujący do szybkiej płatności dostępny na dokumencie w formacie pdf.
  2. ​Link do płatności przesłany w wiadomości e-mail.

W celu wystawienia wezwania do zapłaty, która przekierowuje do szy​bkich pł​atności, należy:

1. Skonfigurować formę płatności o typie szybka płatność. Informację, jak to zrobić można znaleźć tutaj.

2. Przejść do modułu Windykacja, następnie kliknąć górne menu DodajWezwanie do zapłaty.

 

3.  Wybrać Podmiot, Walutę, wskazać Rodzaj wezwania, następnie kliknąć "drabinkę" znajdującą się w tabeli i wybrać Należności po terminie.

 

4. Zaznaczyć dokumenty, dla których ma zostać dodane wezwanie do zapłaty i zatwierdzić przyciskiem Wybierz.

 

5. Określić, czy mają zostać naliczone Odsetki, następnie w sekcji Płatność ustawić Termin płatności, parametr Wpłata ustawić Szybka płatność i wybrać Formę płatności. Zapisać dokument.

 

Kod QR oraz przyc​isk przekierowujący do szybkiej dostępny na dokumencie w formacie pdf

​Link do szybkiej płatności ​zostanie dostarc​zony kupującemu poprzez wydruk dokumentu w formacie pdf, na którym znajduje się przycisk Zapłać on-line. Na wydruku znajduje​ się również kod QR, użytkownik po zeskanowaniu go np. smartfonem zostanie przeniesiony do strony pośredniczącej, na której płatnik podaje adres​​ e-mail konieczny do rejestracji transakcji. Po wybraniu przycisku Zapłać on-line następuje przekierowanie do strony Przelewy24 z możliwością szybkiej zapłaty. Aby utworzyć plik pdf wraz z kodem QR oraz przyciskiem Zapłać on-line, należy:

1. Zaznaczyć utworzone wezwanie do zapłaty, następnie kliknąć górne menu OperacjeDrukuj.


2. W oknie wydruku zaznaczyć Zapisz do folderu, przy pomocy przycisku Przeglądaj wskazać lokalizację, w której ma zostać zapisany dokument, parametr Format pliku ustawić na pdf, Wzorzec wydruku ustawić na Wezwanie do zapłaty i kliknąć OK.


Kod QR wraz z przyciskiem Zapłać on-line dostępne będą w dolnej części dokumentu​.


I​stni​eje również możliwość dodania linku do płatności do szablonu wiadomości e-mail. Aby to zrobić, należy:

1. Przejść do modułu KonfiguracjaSzablony wiadomości, następnie Dodać nowy szablon wiadomości pocztowej (Zdj. 1) lub Poprawić istniejący (Zdj. 2).

Zdj. 1


Zdj. 2


2. Rozwinąć boczne menu Autoteksty, w wyszukiwarce wpisać Link, następnie w wybranym miejscu wiadomości dodać Link do szybkiej płatności.

 

3. Przejść do modułu KonfiguracjaParametry windykacji i kliknąć Popraw.


4. Parametr Szablon wiadomości ustawić na wcześniej utworzony szablon wiadomości, następnie kliknąć Zapisz.


5. Przejść do modułu Windykacja, zaznaczyć odpowiedni dokument i kliknąć górne menu OperacjeDrukuj.


6. Zaznaczyć Wyślij e-mail, zweryfikować poprawność adresu e-mail i kliknąć OK.


Link do płatności będzie widoczny w wysyłanej wiadomości.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki