e-Pomoc techniczna
Rachmistrz nexo – Tworzenie schematu dekretacji dla faktury sprzedaży z obsługą stawek ryczałtowych
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo
Kategoria: Dekretacja dokumentów, Ryczałt, Schematy
Schematy dekretacji służą do przeprowadzania procesu automatycznej dekretacji dokumentów. Interpretują one dane opisowe zawarte w obrazach księgowych i zgodnie z wprowadzonymi ustawieniami dokonują automatycznych zapisów księgowych w odpowiednich kwotach. Szczegółowe informacje dotyczące opisu pól znajdują się w innym temacie e-Pomocy tutaj.
W celu automatycznego zadekretowania dokumentu do wybranej stawki ryczałtu należy:
1. Przejść do modułu Dekretacja dokumentów, na zakładkę Schematy dekretacji i z górnego menu Dodaj wybrać Schemat dekretacji.
2. W sekcji Podstawowe wprowadzić Nazwę schematu oraz wybrać Typ dokumentu – Faktura VAT sprzedaży. Celem jest zadekretowanie faktury sprzedaży do EP jak również do ewidencji VAT z odpowiednią transakcją, należy więc wskazać Zapis księgowy: Twórz zapis księgowy oraz Zapis VAT: Zapis prosty.
3. Warunek wyboru określa kryterium i moment wykorzystania schematu. Warunek ten dotyczy tylko tych obrazów księgowych (dokumentów do dekretacji), które posiadają przypisany schemat dekretacji (auto). Oznacza to, że do takich obrazów księgowych zastosowany zostanie pierwszy znaleziony schemat, wg numeru Kolejność i spełniający warunek określony w Warunek wyboru. Aby to zrobić, należy kliknąć ≡ i wybrać Określ warunek wyboru.
4. W sekcji Zapis w EP odznaczyć opcję Tryb automatyczny, a następnie wypełnić pozostałe pola według własnych preferencji.
5. Wybrać Stawkę ryczałtu, dla której tworzony jest schemat.
6. Ustawić Kontekst: Pozycje dokumentu i Określić filtr w zależności od wybranej Stawki VAT. Po określeniu Kwoty zatwierdzić przyciskiem OK.
7. W sekcji Zapis VAT - Opis należy zdefiniować pola, które program będzie wypełniał po stronie Zapisu VAT.
8. Sekcja Zapis VAT - Szczegóły pozwala określić parametry, na podstawie których program wypełnia dane po stronie zapisu VAT, jak i wprowadzi wartości do poszczególnych stawek VAT pobranych z obrazu księgowego.
9. Po wykonaniu ww. czynności przycisk Zapisz zatwierdzi wprowadzone zmiany, a schemat będzie gotowy do użycia w dekretacji.