e-Pomoc techniczna
Rachmistrz nexo – Tworzenie schematu dekretacji dla faktury sprzedaży z obsługą stawek ryczałtowych
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo
Kategoria: Dekretacja dokumentów, Ryczałt, Schematy
Schematy dekretacji służą do przeprowadzania procesu automatycznej dekretacji dokumentów. Interpretują one dane opisowe zawarte w obrazach księgowych i zgodnie z wprowadzonymi ustawieniami dokonują automatycznych zapisów księgowych w odpowiednich kwotach. Szczegółowe informacje dotyczące opisu pól znajdują się w innym temacie e-Pomocy tutaj.
W celu automatycznego zadekretowania dokumentu do wybranej stawki ryczałtu należy:
1. Przejść do modułu Księgi – Dekretacja dokumentów, zakładka Schematy dekretacji i wybrać z górnego menu Dodaj – Schemat dekretacji.
2. W sekcji Zapis w EP odznaczyć Tryb automatyczny.
3. Z listy wybrać stawkę ryczałtu dla określenia warunku wyboru.
4. Zmienić kontekst na pozycje dokumentu i określić warunek, wskazując stawkę VAT. W kolejnym kroku należy określić kwotę.
Jeżeli stawka ryczałtu ma obowiązywać dla całego dokumentu bez rozróżnienia na stawki VAT, należy wskazać kontekst Nagłówek i określić kwotę, która ma być pobierana z dokumentu źródłowego.
5. Rezultatem działania powyższego schematu dekretacji będzie automatyczne przypisanie wartości stawkom ryczałtowym w zależności od określonych warunków.
Stawkę ryczałtu dla dokumentu źródłowego można również określić bezpośrednio w obrazie księgowym.
W tym celu należy przejść do modułu Dekretacja dokumentów i wybrać Popraw na wskazanym dokumencie.
W sekcji Pozycje należy wybrać stawkę ryczałtu z listy rozwijanej. Zmiany zatwierdzić przyciskiem Zapisz.