e-Pomoc techniczna
Subiekt GT – Co zrobić, gdy przy nieudanej próbie odbioru sprzedaży pojawia się komunikatc: "Nie można dodać obrotu towaru o kodzie …, którego nie ma w programie?"
Program: Subiekt GT
Kategoria: Urządzenia zewnętrzne
Komunikat może pojawić się, jeśli użytkownik systemu Kasa fiskalna-Subiekt GT usunie lub zmieni dane towaru, który został wcześniej wysłany z programu do kasy fiskalnej. Ponadto częstym powodem problemu z pobraniem informacji z kasy może być rozpoczęcie współpracy kasa-program z rozbieżnymi kartotekami towarów w kasie fiskalnej i w Subiekcie GT (np. kartoteka w kasie pochodzi z innego programu, bądź jest ręcznie poprawiana i uzupełniana). Do prawidłowej współpracy Subiekta GT z kasą wymagane jest wysłanie uporządkowanej kartoteki towarów tylko z Kasiarza GT do pustej kasy (bez zdefiniowanych towarów). Późniejsza wysyłka zmian w kartotekach powinna być realizowana również tylko z Kasiarza GT, zawsze zaraz po odebraniu sprzedaży (kasa powinna mieć wyzerowane totalizery). Doraźnie ściągnięcie zablokowanej informacji o sprzedaży umożliwić powinno przywrócenie postaci kartoteki towaru o sygnalizowanym w komunikacie kodzie do stanu sprzed zmian.