Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Portal Biura – Najczęściej zadawane pytania dotyczące obsługi płatności online

Ostatnia modyfikacja: 28.06.2024

Program: InsERT GT, InsERT nexo, Portal Biura, Rachmistrz GT, Rachmistrz nexo, Rewizor GT, Rewizor nexo

Kategoria: Portal Biura, Raporty

Gdzie znajduje się opcja płatności online?

Płatność online możliwa jest z poziomu strony Start oraz w Szczegółach wyliczenia. Informację, j​ak wykonać płatność można znaleźć tutaj

Czy biuro rachunkowe otrzymuje informacje o opłaceniu składek ZUS lub zaliczki na podatek?

Dołączone potwierdzenie płatności zostanie automatycznie wysłane do biura rachunkowego (tak jak faktury, które się dodaje do Portalu Biura) z odpowiednim opisem, np. Potwierdzenie płatności za podatek VAT-7. Informację, w jaki sposób dodać potwierdzenie płatności można znaleźć tutaj. ​

Warunki płatności​

Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby skorzystać z szybkich płatności?

Warunki korzystania z szybkich płatności:

  • kwota nie przekracza 4300 zł,
  • płatność możliwa jest także dla płatności po terminie,
  • płatność on-line nie będzie dostępna dla płatności sprzed założenia podmiotu, oznacza to, że jeśli podmiot został założony, np. 21.04.202​2 r. to nie będzie możliwości skorzystania z płatności online dla płatności z dnia 20.04.2022 r. i wcześniejszych,
  • płatności on-line nie można edytować,
  • dodanie kolejnych płatności można dodać jedynie po potwierdzeniu przez BlueMedia S.A. ostatniej płatności, oznacza to, że jeśli płatność on-line posiada status Oczekujący – nie można dodać kolejnej płatności.

Jakie dane musi mieć uzupełnione biuro rachunkowe w programie księgowym w celu skorzystania z płatności online za zaliczkę na podatek oraz składki ZUS?

Do wykonania płatności niezbędne jest uzupełnienie danych organów podatkowych w programie księgowym, dlatego przed przesłaniem raportów do Portalu Biura należy zweryfikować, czy w programie zostały wprowadzone następujące dane:

  • Urząd Skarbowy,
  • Indywidualny numer rachunku podatkowego płatnika (mikrorachunek),
  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych,
  • Indywidualny numer rachunku składkowego płatnika.

Informację, jak to zrobić w programach linii nexo można znaleźć tutaj, a linii GT tutaj​.​

Czy w przypadku braku danych, np. numeru rachunku bankowego można go uzupełnić z poziomu Portalu Biura?

Nie, zmiana oraz uzupełnienie danych możliwa jest tylko z poziomu programu księgowego.​

Dlaczego przycisk Zapłać online jest niewidoczny?

Przycisk Zapłać online, nie będzie widoczny dla płatności sprzed założenia podmiotu, oznacza to, że jeśli podmiot został założony, np. 21.04.202​2 r. to nie będzie możliwości skorzystania z płatności online dla płatności z dnia 20.04.2022 r. i wcześniejszych.

Statusy płatności

​Co oznaczają konkretne statusy płatności?

  • Do zapłaty – podstawowy status, który wyświetli się po wysłaniu raportów z Biura Rachunkowego, przed dokonaniem płatności. Dla należności z takim statusem nie została dodana jeszcze żadna płatność. 
  • Zapłacono – status oznaczający, że należność została w całości uregulowana 
  • Opłacono częściowo – status wyświetla się w przypadku częściowo uregulowanej należności
  • Oczekuje na płatność – płatność oczekuje na potwierdzenie ze strony serwisu Blue Media S.A. i jej status wkrótce powinien się zmienić. Status pojawi się również, jeśli użytkownik nie ukończył płatności, może ją wznowić lub anulować. Tak długo jak płatność ma status Oczekuje na potwierdzenieniemożliwa jest realizacja kolejnej płatności. W przypadku, gdy status nie zmienia się przez dłuższy czas, należy ponownie przejść przez proces płatności. Informację, jak to zrobić można znaleźć tutaj.

Co zrobić w przypadku, gdy płatność online się​ nie powiodła?

W przypadku, gdy z jakich przyczyn płatność nie powiodła się, należy ponownie przejść przez proces płatności. Informację, jak to zrobić można znaleźć tutaj.

Czy można dokończyć przerwaną płatność?

Tak, możliwe jest dokończenie przerwanej płatności. Informację, jak to zrobić można znaleźć tutaj​.

Czy można anulować rozpoczętą transakcję?

Tak, istnieje możliwość anulowania rozpoczętej transakcji, jeśli jej status to Oczekuje na płatność. Informację, jak to zrobić można znaleźć tutaj​.

​Czy można oznaczyć wybraną płatność jako opłaconą w inny sposób niż przez szybkie płatności?

Tak, możliwe jest oznaczenie płatności jako opłaconej oraz wprowadzenie potwierdzenia płatności. Informacje, jak to zrobić można znaleźć tutaj. ​

Co zrobić w przypadku komunikatu "Uwaga, dane tej płatności zostały zmienione. Skontaktuj się z biurem rachunkowym."?

Status informuje o tym, że po dokonaniu płatności, biuro rachunkowe zmieniło dane związane z tą należnością. W celu wyjaśniania należy skontaktować się z biurem rachunkowym.

Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy technicznej dotyczących obsługi płatności online w Portalu Biura​.​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki