Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rewizor GT – Jak dodać rejestr księgowy?

Ostatnia modyfikacja: 23.05.2023

Program: InsERT GT, Rewizor GT

Kategoria: Dekretacja dokumentów, Dokumenty księgowe, Słowniki

​Rejestry księgowe to podstawowy słownik programu i są odpowiednikiem segregatorów grupujących poszczególne dowody. Aby dodać rejestr księgowy, należy:

1. Przejść do modułu AdministracjaSłowniki i wybrać z listy Rejestry księgowe.


2. W oknie Rejestry księgowe wybrać Dodaj.


3. Zakładka Podstawowe jest podzielona na poszczególne sekcje, zawiera ogólne informacje o rejestrze, a obowiązkowe dane do uzupełnienia to Symbol i Nazwa.

  • Symbol – trzyliterowy symbol rejestru. Od tego symbolu będzie zaczynał się każdy numer dekretu w danych rejestrze. Symbol rejestru musi być unikalny.

  • Nazwa – Nazwa rejestru

W sekcji Domyślna waluta dekretów można ustalić domyślną walutę nowo wprowadzanych dekretów w rejestrze oraz to, w jaki sposób ma być pobierany domyślny kurs waluty dla dekretu.​

W sekcji Dane VAT można ustalić, czy nowo wprowadzane dekrety w rejestrze mają być powiązane z zapisami w ewidencji VAT sprzedaży lub zakupu oraz wybrać ewidencję dla powiązanego zapisu.​

W sekcji Kontrola danych VAT można ustalić kontrolowanie danych wprowadzonych na dekrecie z powiązanym zapisem ewidencji VAT.

W sekcji Dane dekretu można ustalić domyślny rodzaj dowodu oraz opis dekretu dla nowo dodanego dekretu w rejestrze.


4. Zakładka Dodatkowe umożliwia wprowadzenie dodatkowych uwag o danym dokumencie księgowym. Wprowadzone zmiany zatwierdzić przyciskiem OK.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki