e-Pomoc techniczna
Rachmistrz i Rewizor nexo – Jak zatwierdzić nowe plany amortyzacji w nowym okresie obrachunkowym?
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Okresy obrachunkowe, Środki trwałe
Nowy okres obrachunkowy oznacza w większości przypadków nowe plany amortyzacji dla środków trwałych (nie dotyczy okresów obrachunkowych o niestandardowym okresie obowiązywania). W InsERT nexo plany amortyzacji są kumulowane w okresy planów amortyzacji. Aby utworzyć nowe plany na okres obrachunkowy, wymagane jest więc założenie nowego okresu planów amortyzacji. Aby wykonać tą operację, należy:
1. Przejść do modułu Środki trwałe – Środki trwałe na zakładkę Plany amortyzacji i z górnego menu wybrać Dodaj – Okres planów amortyzacji.
2. Wskazać typ amortyzacji oraz okres obowiązywania, po czym kliknąć Zapisz.
3. Zaznaczyć okres i z górnego menu wybrać Okresy amortyzacji – Generuj plany.
4. Zatwierdzić wygenerowanie planów amortyzacji przyciskiem Wykonaj.
5. Zaznaczyć wygenerowane plany w dolnej sekcji i (jeśli nie wymagają one edycji) z górnego menu wybrać Plany amortyzacji – Zatwierdź plan.