e-Pomoc techniczna
Rachmistrz GT – Podstawowe zagadnienia związane z ewidencją przychodów
Program: InsERT GT, Rachmistrz GT
Kategoria: Ryczałt
Moduł Ewidencja przychodów w programie Rachmistrz GT pozwala podatnikom prowadzącym księgowość w postaci ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych wprowadzać wszelkie udokumentowane zdarzenia gospodarcze (przychody, doliczenia i odliczenia). Podmioty ryczałtowe i będące podatnikami podatku VAT zobowiązane są do prowadzenia stosownych ewidencji (sprzedaży i zakupu). Program umożliwia także ewidencjonowanie sprzedaży nieudokumentowanej.
Dodawanie zapisu do Ewidencji przychodów polega na wypełnieniu okna Przychód tj. kontrahent, data zapisu, data uzyskania przychodu i kwota przychodu w odpowiedniej stawce ryczałtu. Dodając przychód, można wprowadzić równolegle zapis do Ewidencji VAT (sprzedaży bądź zakupu). Aby to wykonać, należy zaznaczyć opcję Dodaj dane VAT, która uaktywni nową zakładki – VAT i JPK_VAT. Po ich wypełnieniu, oprócz zapisu do ewidencji przychodów, stworzy się również zapis w ewidencji VAT. Prowadzone dane można wprowadzić, używając przycisku Zapisz lub Zapisz i kontynuuj.
Wypełnienie zakładki VAT przy wprowadzaniu przychodu do Ewidencji, niczym nie różni się od wprowadzenia zapisu do Ewidencji przez przeznaczone do tego moduły. Więcej o dodawaniu zapisów VAT można przeczytać tutaj.
Zakładka JPK_VAT umożliwia przypisanie oznaczeń potrzebnych do prawidłowego wykazania zdarzenia gospodarczego w pliku JPK_V7M lub JPK_V7K.
Przycisk Zapisz i kontynuuj zapisze wprowadzaną pozycję, nie zamykając okna i umożliwiając wprowadzenie następnego zapisu. Parametr dotyczący danych przenoszonych na kolejny zapis przy użyciu opcji Zapisz i kontynuuj jest dostępny w module Administracja – Parametry – Ewidencje VAT, w zakładce Podstawowe.
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Rachmistrzem GT (ryczałt).