e-Pomoc techniczna
Subiekt GT – Jak zmienić adres dostawy na zamówieniu od klienta?
Program: InsERT GT, Subiekt GT
Kategoria: Dokumenty, Zamówienia
Jeśli na podstawie dokumentu z przypisanym adresem dostawy powstaje inny dokument, wówczas adres ten jest przenoszony na dokument pochodny. Przykładowym zastosowaniem może być zamówienie od klienta i faktura powstająca na podstawie tego zamówienia. Jeśli na zamówieniu zostanie wskazany adres dostawy, to ten sam adres pojawi się na fakturze, nawet jeśli między zamówieniem a wystawieniem faktury adres dostawy w kartotece kontrahenta ulegnie zmianie.
Aby zmienić adres dostawy na zamówieniu od klienta, należy:
1. Wskazać klienta w oknie Zamówienie od klienta.
2. Mając wybranego kontrahenta, rozwinąć menu kontekstowe Odbiorca i wybrać opcję Adresy dostawy [Ctrl+A].
3. W oknie Adresy dostawy zaznaczyć wybraną pozycję. Brak jakiegokolwiek zakreślenia na tej liście oznacza, że jako adres dostawy pobrany zostanie najnowszy adres z kartoteki kontrahenta. W przypadku zaznaczenia adresu i uruchomienia nowego sposobu obsługi wstawiania adresu wskazany adres przenosi się na dokumenty pochodne.
W oknie można wybrać adres dostawy zarówno z kartoteki płatnika, jak i z kartoteki odbiorcy.
W tym miejscu istnieje również możliwość wprowadzenia nowego adresu dostawy, wybierając opcję Dodaj adres dostawy.
Adresy są pobierane z kartoteki kontrahenta.
4. Rezultatem powyższych czynności będzie informacja o wybranym adresie dostawy na wydruku dokumentu.
Informację o adresie dostawy należy włączyć w parametrach wzorca wydruku.