Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rachmistrz GT – Jak zaksięgować amortyzację?

Ostatnia modyfikacja: 15.09.2021

Program: InsERT GT, Rachmistrz GT

Kategoria: Środki trwałe

​Operacja księgowania polega na wprowadzeniu kosztów amortyzacji środków trwałych do księgi przychodów i rozchodów.


Aby zaksięgować dokument amortyzacji, należy zaznaczyć pozycję na liście, a następnie wybrać z górnego menu Operacje – Księguj amortyzacje.


Księgując zapisy amortyzacyjne, należy określić miesiąc księgowania, kategorię oraz opis dla wprowadzonego zapisu kosztowego. Księgowanie miesiąca oznacza wprowadzenie do KPiR sumy wszystkich naliczeń amortyzacyjnych dokonanych w danym miesiącu.

Podczas księgowania, dostępnymi miesiącami są miesiące z aktualnie wybranego okresu obrachunkowego. 


Po wykonaniu tej operacji, w księdze pojawi się jeden zapis zbiorczy, natomiast źródłowe naliczenia amortyzacyjne zostaną zablokowane do edycji. Przywrócenie edycji zapisów amortyzacyjnych jest możliwe po odksięgowaniu miesiąca. 



Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki