e-Pomoc techniczna
Rachmistrz GT – Jak zaksięgować amortyzację?
Program: InsERT GT, Rachmistrz GT
Kategoria: Środki trwałe
Operacja księgowania polega na wprowadzeniu kosztów amortyzacji środków trwałych do księgi przychodów i rozchodów.
Aby zaksięgować dokument amortyzacji, należy zaznaczyć pozycję na liście, a następnie wybrać z górnego menu Operacje – Księguj amortyzacje.
Księgując zapisy amortyzacyjne, należy określić miesiąc księgowania, kategorię oraz opis dla wprowadzonego zapisu kosztowego. Księgowanie miesiąca oznacza wprowadzenie do KPiR sumy wszystkich naliczeń amortyzacyjnych dokonanych w danym miesiącu.
Po wykonaniu tej operacji, w księdze pojawi się jeden zapis zbiorczy, natomiast źródłowe naliczenia amortyzacyjne zostaną zablokowane do edycji. Przywrócenie edycji zapisów amortyzacyjnych jest możliwe po odksięgowaniu miesiąca.