e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – Koszty dodatkowe
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Dokumenty
W Subiekcie nexo można określać dodatkowe koszty do pozycji dokumentów sprzedaży oraz zamówień. Można przypisywać wewnętrzne dokumenty magazynowe do towaru lub usługi.
Koszty dodatkowe można określać podczas edycji dokumentu sprzedaży na pozycję.
Rozchód wewnętrzny do pozycji na dokumencie można wskazać z listy [F2] lub utworzyć nowy dokument rozchodu, wybierając tę opcję z rozwijanego menu Lista.
Prawidłowo podłączone koszty dodatkowe pojawią się na liście.
W dokumentach sprzedaży lub zamówień można wybrać kolumnę na pozycji w asortymencie Koszt dodatkowy.
W konfiguracji listy można również wybrać podsumowanie dokumentu koszt dodatkowy, który podsumowuje wszystkie koszty dodatkowe na pozycjach.
Wybranie opcji Koszty dodatkowe z górnego menu Informacje wywołuje okno z wszystkimi pozycjami, do których zostały przypisane wewnętrzne dokumenty magazynowe (RW, KRW).
Sumarycznie koszty będą uwzględnione w marży, narzucie i zysku pozycji, do której zostały przypisane oraz będą wliczane do podsumowania dokumentu.
Na liście dodatkowe koszty (wewnętrzne dokumenty magazynowe) są pogrupowane w pozycje dokumentu.
Istnieje również możliwość definicji kosztu dodatkowe podczas tworzenia rozchodu wewnętrznego (RW).
Aby to uczynić, należy wskazać w oknie dokumentu, do której pozycji ma zostać zaliczony, wybierając opcję Jako koszt do.
Korekta do wewnętrznego dokumentu magazynowego (RW), który został podłączony do pozycji, zostanie automatycznie podłączona do pozycji sprzedaży.