Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt nexo – Czym jest i jak działa kompletacja zamówień?

Ostatnia modyfikacja: 31.08.2023

Program: InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Dokumenty, Zamówienia

Opisywana ​funkcjonalność dostępna ​jest​​ tylko w wersji Subiekt nexo PRO​​​​.

Kompletacja zamówienia polega na przyporządkowywaniu konkretnych dostaw towaru z magazynu do wybranych zamówień. Jeśli wszystkie pozycje zamówienie będą posiadały zarezerwowane dostawy, to dokument otrzyma status Pełna rezerwacja dostaw. W przypadku, gdy nie jest możliwe zarezerwowanie odpowiedniej ilości towaru z powodu jego braku w magazynie, bądź z powodu istniejących wcześniejszych zamówień (kolejność realizacji zamówień można ustalić w Parametrach Subiekta), to zamówienie otrzyma status Częściowa rezerwacja dostaw.

Kompletacje zamówień można wykonać z poziomu modułu Zamówień (zdjęcie 1), ale również na podstawie dokumentów przychodujących, np. Faktury zakupu (zdjęcie 2).

zdjęcie 1  

 

zdjęcie 2   

 

Widok Asortyment zamówiony przez klienta posiada kolumny, które ułatwiają zarządzanie kompletacją towaru na zamówieniach:

  • Stan kompletacji – procent ilości zarezerwowanej w magazynie do ilości towaru na pozycji,
  • Ilość skompletowana – ilość towaru zarezerwowanego w magazynie.

 

Widok Zamówienia bieżące posiada kolumnę, która pomaga zarządzać kompletacją towaru na zamówieniach:

  • Stan kompletacji – procent zarezerwowanego towaru na magazynie w odniesieniu do całości zamówienia.

 

Podczas realizacji zamówienia na dokument sprzedaży, w przypadku gdy występują wcześniejsze zamówienia wyczerpujące stan towaru na magazynie, na pozycji asortymentowej zostanie wyświetlona informacja o problemie ze stanem magazynowym. Jeśli użytkownik posiada odpowiednie uprawnienie, to edytując dokument sprzedaży realizujący zamówienie, może wyłączyć kontrolę, korzystając z opcji w menu Ustawienia Uwzględnij kolejność realizacji zamówień.

 

Kolejności realizacji zamówień można ustalić w Parametrach Subiekta w następujący sposób:

  • Według daty wystawienia bez względu na status – wszystkie pozycje do realizacji są uporządkowane wyłącznie według daty wystawienia.
  • Według rezerwacji i daty wystawienia – wszystkie pozycje do realizacji są podzielone na dwie grupy: te, które posiadają rezerwacje, i te bez rezerwacji. W pierwszej kolejności realizowane mają być pozycje z rezerwacją i z najwcześniejszą datą wystawienia, a następnie pozycje bez rezerwacji.
  • Według terminu realizacji –​ wszystkie pozycje do realizacji są uporządkowane według terminu realizacji. Pozycja, która ma zostać zrealizowana, będzie zrealizowana pod warunkiem, że stan towaru pozwoli zrealizować również wcześniejsze pozycje na liście.

 

Powiązane zagadnienia e–P​omocy technicznej:

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki