Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rachmistrz nexo – Jak dodać schemat dekretacji dla amortyzacji środka trwałego?

Ostatnia modyfikacja: 12.09.2024

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo

Kategoria: Dekretacja dokumentów, Schematy, Środki trwałe

​Aby dodać schemat dekretacji dla amortyzacji środka trwałego, należy:

1. Przejść do modułu Dekretacja dokumentów na zakładkę Schematy dekretacji i z górnego menu Dodaj wybrać Schemat dekretacji.​​


2.  W sekcji Podstawowe wprowadzić Nazwę schematu oraz typ dokumentu Amortyzacja środka trwałego.​​


3. ​​Warunek w​​yboru określa kryterium i moment wykorzystania schematu. Warunek ten dotyczy tylko tych obrazów księgowych (dokumentów do dekretacji), które posiadają przypisany schemat dekretacji (auto). Oznacza to, że do takich obrazów księgowych zastosowany zostanie pierwszy znaleziony schemat, wg numeru Kolejność i spełniając​y warunek określony w Warunek wyboru. Aby to zrobić, należy kliknąć  i wybrać Określ warunek wyboru.​​​​​​


4. Na potrzeby przykładu wybrany zostanie warunek ​(N) Typ amortyzacji = POD - Podatkowy. Zatwierdzić przyciskiem OK​.


5. Sekcja Zapis w KPIR służy do określenia, w jaki sposób program ma uzupe​łnić pola dotyczące Wydatku​ – uzupełnić według własnych preferencji.​


6. ​Wskazać kolumnę KPiR, w której powinna się pojawić kwota zapisu.​


7. Wskazać Kwotę, która powinna zostać zadekretowana. Zatwierdzić przyciskiem OK​.


8. ​Po wykonaniu ww. czynności przycisk Zapisz zatwierdzi wprowadzone zmiany, a schemat będzie gotowy do użycia w dekretacji.​​​


​Powiązane artykuły e-Pomocy technicznej: 

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki