e-Pomoc techniczna
Rachmistrz nexo – Schemat dekretacji dla amortyzacji zbiorczej
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo
Kategoria: Dekretacja dokumentów, Schematy
Aby dodać schemat dekretacji dla amortyzacji zbiorczej, należy:
1. Przejść do modułu Dekretacja dokumentów na zakładkę Schematy dekretacji i z górnego menu Dodaj wybrać Schemat dekretacji.
2. W sekcji Podstawowe wprowadzić Nazwę schematu oraz typ dokumentu Amortyzacja zbiorcza środków trwałych.
3. Warunek wyboru określa kryterium i moment wykorzystania schematu. Warunek ten dotyczy tylko tych obrazów księgowych (dokumentów do dekretacji), które posiadają przypisany schemat dekretacji (auto). Oznacza to, że do takich obrazów księgowych zastosowany zostanie pierwszy znaleziony schemat, wg numeru Kolejność i spełniający warunek określony w Warunek wyboru. Aby to zrobić, należy kliknąć ≡ i wybrać Określ warunek wyboru.
4. Na potrzeby przykładu wybrany zostanie warunek (N) Typ amortyzacji = POD - Podatkowy. Zatwierdzić przyciskiem OK.
5. Sekcja Zapis w KPIR służy do określenia, w jaki sposób program ma uzupełnić pola dotyczące Wydatku – uzupełnić według własnych preferencji.
6. Wskazać kolumnę KPiR, w której powinna się pojawić kwota zapisu.
7. Wskazać Kwotę, która powinna zostać zadekretowana. Zatwierdzić przyciskiem OK.
8. Po wykonaniu ww. czynności przycisk Zapisz zatwierdzi wprowadzone zmiany, a schemat będzie gotowy do użycia w dekretacji.
Powiązane artykuły e-Pomocy technicznej: