e-Pomoc techniczna
vendero – Przeniesienie sklepu z linii GT na nexo
Program: InsERT GT, InsERT nexo, Subiekt GT, Subiekt nexo, vendero
Kategoria: Konfiguracja, Przeniesienie danych
Należy pamiętać, że aby przenieść sklep, wymagane jest przesłanie formularza kontaktowego z wyrażoną chęcią wykonania operacji przeniesienia.
Pierwszym krokiem wymaganym przy przepisaniu licencji vendero z systemu GT na nexo jest przeniesienie odpowiednich informacji poprzez kreator wdrożeniowy, na etapie nazwanym Zakres Danych. Należy pamiętać przede wszystkim o tym, że dokumenty nie są przenoszone pomiędzy Subiektem GT a nexo.
Na wyżej wyświetlonym etapie należy określić jakie dane mają się przenieść. Jeżeli nie zostaną przeniesione (zdjęcia, towary, kontrahenci, kategorie), nie pojawią się w vendero po pierwszej synchronizacji.
Najważniejsze dane, które nie zostaną przeniesione:
-
modele,
-
zamówienia,
-
wprowadzone w Panelu administracyjnym vendero modyfikacje dot. towarów tj. zmiany nazwy, opis, kategorii, dodanie nowych zdjęć oraz subkategorii, zaproszenia do sklepu dla klientów i przypisane do nich cenniki/rabaty.
Nowy podmiot należy podłączyć do istniejącej witryny, co należy wykonywać świadomie. Po takiej synchronizacji należałoby ponownie skonfigurować informacje dostępne w Panelu administracyjnym vendero w:
- Ustawienia – Płatności,
- Ustawienia – Dostawa,
- Ustawienia – Synchronizacja.
Po formalnościach związanych z przeniesieniem licencji należy skonfigurować sklep na nowym podmiocie, wskazując m.in. towary oraz kontrahentów przeznaczonych do sklepu internetowego.