e-Pomoc techniczna
Scenariusze pracy w programie Gestor nexo – Branża Hotelarska Część II – Przyjmowanie zaliczek i wysyłka faktur zaliczkowych
Program: Gestor nexo, InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Scenariusze pracy
Po otrzymaniu oferty wiadomością e-mail klient decyduje się na uiszczenie zaliczki w wysokości 20% wartości. Po otrzymaniu wpłaty użytkownik przetwarza ofertę w zamówienie od klienta, a następnie wystawia fakturę zaliczkową i przesyła ją e-mailem do klienta.
Aby wykonać wymienione czynności, użytkownik musi kolejno:
1. Przejść do modułu Ofertowanie – Oferty, zaznaczyć odpowiednią ofertę i z górnego menu wybrać opcję Zrealizuj jako – Zamówienie od klienta.
2. Zapisać nowy dokument, a następnie uruchomić Subiekta i przejść do modułu Handel – Zamówienia. Aby utworzyć fakturę zaliczkową, należy zaznaczyć zamówienie i wybrać opcję Zrealizuj jako – Faktura zaliczkowa cząstkowa.
3. Wprowadzić wartość zaliczki w rubryce Zaliczka brutto (użytkownik może rozdzielić zaliczkę na pozycje z faktury lub wprowadzić całą wartość do jednej pozycji, jeżeli nie przekracza ona wartości pozycji), wybrać formę płatności i zapisać dokument.
4. W oknie wydruku faktury użytkownik może wysłać wiadomość e-mail załączając do niej dokument. W tym celu należy posiadać utworzony szablon wiadomości e-mail. Jeżeli użytkownik nie używa szablonów lub preferuje wysłać ofertę w odpowiedzi na wiadomość klienta, może zapisać dokument do biblioteki załączników, a następnie dodać go do odpowiedzi.