e-Pomoc techniczna
Rewizor GT – Co zrobić w przypadku zdublowanych rozrachunków po dekretacji automatycznej?
Program: InsERT GT, Rewizor GT
Kategoria: Dekretacja dokumentów, Rozrachunki
Zdublowany rozrachunek najczęściej powstaje w wyniku automatycznej dekretacji dokumentu. Przyczyną jest utworzenie nowego rozrachunku, a nie podłączanie istniejącego (przy pracy np. na jednej bazie z programem Subiekt GT). Aby to zweryfikować na dekrecie, należy spojrzeć na kolumnę S – status powiązania z rozrachunkiem, gdzie:
-
U (utworzony),
-
P (podłączony).
Jeżeli rozrachunek został zdublowany, istnieje możliwość podłączenia z poziomu okna dekretu. W tym celu należy wybrać PPM, a następnie z menu opcję Podłącz rozrachunek.
Aby zapobiec podwójnym rozrachunkom, w pierwszej kolejności należy zweryfikować Tryb wprowadzania rozrachunków, który znajduje się w module Administracja – Parametry – Dekrety księgowe. Aby program podłączał istniejące rozrachunki, należy wybrać opcję podłącz lub podłącz, umożliwiaj tworzenie.