e-Pomoc techniczna
Gratyfikant GT – Dlaczego na liście płac nie pojawiają się zasiłki?
Program: Gratyfikant GT, InsERT GT
Kategoria: Kadry, Parametry, Zestawienia
Po czasie niezdolności do pracy, która trwa łącznie do 33 dni w ciągu roku kalendarzowego (a w przypadku ukończenia 50-tego roku życia – 14 dni), przysługuje prawo do zasiłku. Przyczyną nienaliczania zasiłku chorobowego może być niewprowadzenie odpowiedniej liczby dni absencji danemu pracownikowi do Ewidencji Czasu Pracy. Najłatwiej liczbę dni absencji danego pracownika sprawdzić w służącym do tego zestawieniu. W tym celu należy z listy modułów wybrać Zestawienia, a z listy zestawień Statystyka absencji dla umów o pracę.
Jeżeli liczba dni absencji się zgadza, należy sprawdzić, czy pracownik nie ma ustawionej indywidualnej liczby dni absencji, po których przechodzi na zasiłek, W tym celu należy wejść do modułu Umowy o pracę, zaznaczyć odpowiednią umowę i wybrać opcję Popraw. Następnie na zakładce ZUS sprawdzić, czy zaznaczona jest Indywidualna liczba dni wypłacania wynagrodzenia chorobowego. Liczba dni wypłacania wynagrodzenia chorobowego oznacza, ile dni pracownik będzie otrzymywał wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy (nie jest to zasiłek, który przysługuje właśnie po tej liczbie dni).
Najczęstszą przyczyną niepojawiania się zasiłków na liście płac jest wskazanie ZUS'u jako płatnika zasiłków. W przypadku kiedy płatnikiem zasiłków jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych, kwota zasiłku nie powinna być wykazywana na liście płac przedsiębiorstwa, ponieważ to nie pracodawca wypłaca zasiłek, a inna instytucja. Na listach płac powinny być wykazywane tylko zasiłki płatne przez pracodawcę. Jeżeli zasiłki w przedsiębiorstwie są płatne przez pracodawcę, należy to ustawić w Parametrach Gratyfikanta. W tym celu należy:
1. Z listy modułów wybrać Administracja – Parametry, a z listy parametrów Parametry Gratyfikanta.
2. W polu Zasiłki wypłacane przez: wskazać Pracodawca. Zmiany zapisać przyciskiem OK.