e-Pomoc techniczna
Rewizor nexo – Tworzenie schematu dekretacji dla listy płac z rozbiciem na grupy i pracowników krok po kroku
Program: InsERT nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Dekretacja dokumentów, Schematy
Schematy dekretacji służą do przeprowadzania procesu automatycznej dekretacji dokumentów. Interpretują one dane opisowe zawarte w obrazach księgowych i zgodnie z wprowadzonymi ustawieniami dokonują automatycznych zapisów księgowych w odpowiednich kwotach. W poniższym artykule e-Pomocy technicznej zostanie stworzony schemat dla typu dokumentu Lista płac. Szczegółowe informacje dotyczące opisu pól znajdują się w innym temacie e-Pomocy tutaj. W celu stworzenia schematu należy:
1. Przejść do modułu Dekretacja dokumentów na zakładkę Schematy dekretacji i z górnego menu Dodaj wybrać Schemat dekretacji.
2. W sekcji Podstawowe wprowadzić Nazwę schematu, a jako Typ dokumentu wybrać Listę płac.
3. Warunek wyboru określa kryterium i moment wykorzystania schematu. Warunek ten dotyczy tylko tych obrazów księgowych (dokumentów do dekretacji), które posiadają przypisany schemat dekretacji (auto). Oznacza to, że do takich obrazów księgowych zastosowany zostanie pierwszy znaleziony schemat wg określonej kolejności i spełniający warunek określony w polu Warunek wyboru. Aby to zrobić, należy kliknąć ≡ i wybrać Określ warunek wyboru.
4. Sekcja Zapis księgowy służy do określenia, w jaki sposób program ma automatycznie wypełniać pola widoczne jak na zrzucie poniżej. Pełen opis funkcji zawartych znajduję się tutaj.
5. Pozycje Zapisu służą do wskazania, na jakie konta kwoty z dokumentu mają zostać zaksięgowane. W pierwszej kolejności zostanie dodane konto dostawcy. W celu dodania pozycji należy kliknąć Dodaj pozycję.
6. W oknie Pozycja zapisu księgowego został wybrany:
-
Kontekst – Wypłaty, ponieważ księgowana kwota dotyczy wypłat poszczególnych pracowników;
-
Konto – konto rozrachunków z pracownikami wraz ze wskazaniem (W) Pracownika występującego na wypłacie;
-
Strona – Winien;
-
Kwota – (W) Do wypłaty (razem);
-
Kurs – Nie dotyczy, gdyż wypłaty wystawiane są w walucie PLN;
Dodawanie pozycji zatwierdzić przyciskiem OK.
7. Dla przeciwstawnej pozycji został wybrany kontekst Wypłaty oraz konto 431, czyli Wynagrodzenia, do którego w systemie została przypisana kartoteka Grup pracowniczych, do której z kolei przypisano kartotekę Pracowników. Po stronie Ma pojawi się kwota (W) Do wypłaty (razem).
8. Po wykonaniu ww. czynności przycisk Zapisz zatwierdzi wprowadzone zmiany, a schemat będzie gotowy do użycia w dekretacji.