e-Pomoc techniczna
Rewizor nexo – Tworzenie schematu dekretacji dla faktury RR z funduszem promocji krok po kroku
Program: InsERT nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Dekretacja dokumentów, Schematy
Schematy dekretacji służą do przeprowadzania procesu automatycznej dekretacji dokumentów. Interpretują one dane opisowe zawarte w obrazach księgowych i zgodnie z wprowadzonymi ustawieniami dokonują automatycznych zapisów księgowych w odpowiednich kwotach. W poniższym artykule e-Pomocy technicznej zostanie stworzony schemat dla typu dokumentu Faktura zakupu RR. Szczegółowe informacje dotyczące opisu pól znajdują się w innym temacie e-Pomocy tutaj. W celu stworzenia schematu należy:
1. Przejść do modułu Dekretacja dokumentów na zakładkę Schematy dekretacji i z górnego menu Dodaj wybrać Schemat dekretacji.
2. W sekcji Podstawowe wprowadzić nazwę schematu, a jako typ dokumentu wskazać Fakturę VAT RR. Celem jest zadekretowanie faktury do ksiąg rachunkowych, wobec czego ustawić należy Zapis księgowy na Twórz dekret.
3. Warunek wyboru określa kryterium i moment wykorzystania schematu. Warunek ten dotyczy tylko tych obrazów księgowych (dokumentów do dekretacji), które posiadają przypisany schemat dekretacji (auto). Oznacza to, że do takich obrazów księgowych zastosowany zostanie pierwszy znaleziony schemat wg określonej kolejności i spełniający warunek określony w polu Warunek wyboru. Aby to zrobić, należy kliknąć ≡ i wybrać Określ warunek wyboru.
4. Sekcja Zapis księgowy służy do określenia, w jaki sposób program ma automatycznie wypełniać pola widoczne jak na zrzucie poniżej. Pełen opis funkcji znajduje się tutaj.
5. Pozycje zapisu służą do wskazania, na jakie konta mają zostać zaksięgowane kwoty z dokumentu. W pierwszej kolejności zostanie dodane konto sprzedawcy. W celu dodania pozycji należy kliknąć Dodaj pozycję.
6. W pierwszej kolejności dodane zostaną pozycje dotyczące funduszy promocji. W oknie Pozycja zapisu księgowego został wybrany:
-
Kontekst – Fundusze promocji;
-
Konto – konto, do którego podpięta została kartoteka księgowa Funduszy promocji;
-
Strona – Ma;
-
Kwota – (N) Odpis na fundusze promocji (suma);
-
Kurs – Nie dotyczy, gdyż faktury wystawiane są w walucie PLN.
Dodawanie pozycji zatwierdzić przyciskiem OK.
7. Na potrzeby przykładu jako konto przeciwstawne do poprzedniej pozycji wybrane zostało konto 131 (Rachunek bieżący). Po uzupełnieniu niezbędnych pól zatwierdzić przyciskiem OK.
8. Kolejnym krokiem będzie zaksięgowanie wartości (N) Brutto po rabacie na koncie z podpiętą kartoteką Klientów standardowych.
9. Na potrzeby przykładu jako konto przeciwstawne do poprzedniej pozycji wybrane zostało konto 429 (Inne usługi obce). Po uzupełnieniu niezbędnych pól zatwierdzić przyciskiem OK.
10. Po wykonaniu ww. czynności przycisk Zapisz zatwierdzi wprowadzone zmiany, a schemat będzie gotowy do użycia w dekretacji.