e-Pomoc techniczna
Jak obsłużyć metodę kasową w Subiekt nexo?
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Ewidencje VAT, Metoda kasowa
Metoda kasowa, zwana także uproszczoną, polega na ujmowaniu kosztów w dacie ich poniesienia. Metodę kasową w programie Subiekt nexo można ustawić na dwa sposoby – domyślnie w konfiguracji programu oraz jednorazowo na dokumencie.
I. Domyślne ustawienie metody kasowej w konfiguracji programu:
1. Przejść do konfiguracji systemu.
2. W wyszukiwarce wpisać Okresy rozliczeń VAT, gdzie należy dodać nowy lub edytować istniejący okres poprzez kliknięcie opcji Popraw.
3. W wyświetlonym oknie zaznaczyć Odliczaj/naliczaj VAT po zapłaceniu dokumentów (metoda kasowa).
II. Jednorazowa zmiana metody rozliczania VAT na dokumencie:
1. W oknie faktury przejść na zakładkę VAT, a następnie rozwinąć listę metoda rozliczania VAT i wybrać Kasowa.
Powiązane zagadnienia e-Pomocy technicznej: