e-Pomoc techniczna
Gestor nexo – Zawartość formularza oferta
Program: Gestor nexo, InsERT nexo
Kategoria: Oferty
Moduł Oferty w programie Gestor nexo grupuje oferty sprzedaży. Ofertę należy rozumieć jako dokument przedstawiający propozycję ofertową dla klienta. Dokument ten jest przekazywany klientowi.
Oferta składa się z pięciu zakładek:
- Podstawowe
- Powiązania
- Informacje wstępne
- Informacje końcowe
- Załączniki
1. W zakładce Podstawowe użytkownik programu może określić dane standardowe, które występują na większości rodzajów dokumentów, czyli określić Klienta, wszelkie daty i terminy realizacji, oddział, magazyn i proponowany sposób dostawy.
W zakładce tej znajduje się też sekcja Asortyment, która pozwala na określenie Wariantów. Więcej o wariantowaniu można przeczytać w innym temacie e-Pomocy technicznej TUTAJ.
Ostatnią sekcją zakładki Podstawowe jest Podsumowanie. Pozwala ona na określenie Opiekuna, Kategorii i Tytułu oferty oraz dokumentów wystawianych na jej podstawie, oraz pozwala wybrać jakimi dokumentami będzie realizowana oferta, w zależności o wybranej opcji (dokumentem handlowym/magazynowym/zaliczką).
2. Zakładka Powiązania przedstawia wszystkie dokumenty powiązane z Ofertą. Mogą to być Działania, dokumenty handlowe/magazynowe, takie jak Faktura sprzedaży lub Wydanie zewnętrzne. Pozwala również podejrzeć Mapę powiązań.
3. W zakładce Informacje wstępne znajduje się pole tekstowe, w którym mogą znaleźć się szczegóły dotyczące przygotowywanej Oferty zapisanie w formacie zwykłym lub RTF. Pole to może znaleźć zastosowanie w sytuacji, w której oprócz opisu słownego przydatne będzie wstawienie grafiki – np. gdy oferta dotyczy zaplanowania ogrodu. Wówczas we wstępnych informacjach można umieścić plan ogrodu w obecnym stanie (a w informacjach końcowych wizualizację ogrodu po zmianach). Zawartość pola pojawi się na wydruku pod numerem oferty.
4. W zakładce Informacje końcowe znajduje się pole tekstowe, w którym mogą znaleźć się szczegóły dotyczące przygotowywanej Oferty zapisanie w formacie zwykłym lub RTF. Pole to może znaleźć zastosowanie w sytuacji, w której oprócz opisu słownego przydatne będzie wstawienie grafiki – np. gdy oferta dotyczy zaplanowania ogrodu. Wówczas we wstępnych informacjach można umieścić plan ogrodu w obecnym stanie, a w informacjach końcowych wizualizację ogrodu po zmianach. Zawartość pola pojawi się na wydruku pod wszystkimi danymi.
5. Zakładka pozwala na gromadzenie związanych z ofertą załączników. Więcej o dodawaniu załączników można przeczytać w innym temacie e-Pomocy technicznej TUTAJ.
Artykuł należy do Zbioru zagadnień związanych z Ofertami.