Wróć do wyszukiwarki
e-Pomoc techniczna
Gestor nexo – Jak zmienić status oferty?
Ostatnia modyfikacja: 18.09.2023
Program: Gestor nexo, InsERT nexo
Kategoria: Oferty
Oferty są bardzo elastycznym narzędziem. Ponieważ nie wiadomo, czy klient zaakceptuje Ofertę, czy nie, dokument Oferty nie generuje żadnego ruchu magazynowego ani finansowego. W związku z tym niemożliwe jest, aby oferta rezerwowała stany magazynowe asortymentu lub uwzględniła przedpłaty. Te operacje dostępne są na dokumentach realizujących ofertę.
Oferta może przybrać jeden z następujących statusów:
- R – robocza (czyli w trakcie wewnątrz firmowego ustalania, nie nadaje się do przekazania klientowi)
- P – przygotowana (czyli gotowa do przekazania klientowi)
- K – przekazana klientowi
- N – negocjowana (oferta została przedstawiona klientowi, trwają z nim negocjacje)
- A – zaakceptowana (klient ostatecznie zaakceptował ofertę, można przystępować do jej realizowania)
- Z – zrealizowana
- O – odrzucona (klient nie zaakceptował oferty i nie chce już jej negocjować).
Aby zmienić Status oferty, należy:
1. Przejść do modułu Oferty, zaznaczyć ofertę, której status zostanie zmieniony, rozwinąć górne menu Operacje i wybrać Zmień status.
2. Z listy rozwijalnej wybrać odpowiedni status i zatwierdzić przyciskiem OK.