e-Pomoc techniczna
Rewizor nexo – Konfiguracja uprawnień dotyczących księgowania dekretów
Program: InsERT nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Dokumenty księgowe, Uprawnienia, Użytkownicy
Domyślny status dekretu określa, jaki status otrzyma dekret po jego wygenerowaniu. Jeżeli operator programu księgowego nie posiada ustalonej procedury opisywania dokumentu z pracownikami wystawiającymi dekrety, wówczas może ustawić Domyślny status dekretu na W przygotowaniu. Zapobiegnie to przypadkowego księgowania dokumentów. Z kolei, gdy ustalona została procedura opisywania dokumentów w sposób zapewniający ich poprawność, wówczas domyślny status może zostać ustawiony na Zatwierdzony, co pozwoli użytkownikowi programów księgowych natychmiastowo je księgować.
W pierwszym przypadku warto zaznaczyć w konfiguracji użytkownika Domyślny status dekretu na W przygotowaniu dla użytkowników, którzy w tym przykładnie nie będą zajmowały się księgowaniem dokumentów. Ponadto warto również wyłączyć możliwość zmiany Status dekretu w jego uprawnieniach. Aby to zrobić, należy:
1. W lewym, górnym rogu ekranu, w wyszukiwarce wpisać Użytkownicy, wejść w wyszukany moduł, zaznaczyć użytkownika, któremu zostaną odebrane uprawnienia do zmiany statusu księgowego i kliknąć górne menu Popraw.
2. Na zakładce Podstawowe, w sekcji Dane księgowe z listy rozwijalnej Domyślny status księgowy wybrać W przygotowaniu.
3. Na zakładce Uprawnienia, z listy rozwijalnej Kategoria wybrać Księgowość pełna i odszukać oraz odznaczyć następujące uprawnienia (uprawnienia dotyczące BO/KBO jest opcjonalne, w przypadku potrzeby zabrania analogicznych uprawnień dla Bilansu otwarcia i jego korekty):
-
Dokumenty księgowe - Księguj Dekret/PK;
-
Dokumenty księgowe - Zatwierdź Dekret/PK;
-
Dokumenty księgowe - Księguj BO/KBO;
-
Dokumenty księgowe - Zatwierdź BO/KBO.
Zmiany należy zatwierdzić przyciskiem Zapisz.