e-Pomoc techniczna
Rachmistrz i Rewizor GT – Jak wprowadzić środek trwały?
Program: InsERT GT, Rachmistrz GT, Rewizor GT
Kategoria: Środki trwałe
Aby wprowadzić środek trwały, niezbędne jest dodanie jego kartoteki. W tym celu należy:
1. Z listy modułów wybrać Kartoteki – Środki trwałe, a następnie wybrać opcję Dodaj. W wywołanym oknie wprowadzić nazwę środka trwałego, określić jego Typ – środek trwały lub Wartość niematerialna i prawna, przyporządkować symbol KŚT, uzupełnić numer inwentarzowy, datę, rodzaj dokumentu oraz wartość nabycia.
2. W zakładce Dane dodatkowe można wprowadzić inne informacje dotyczące środka trwałego, tj. dokument nabycia, sposób nabycia, charakterystykę, dane techniczne, stan techniczny, producenta, sprzedawcę, rok produkcji, kategorię dokumentów. Uzupełnienie tych danych jest opcjonalne. Po wprowadzeniu wszystkich potrzebnych informacji kartotekę zapisać klikając przycisk OK.
Należy pamiętać, że aby zacząć naliczać amortyzację, konieczne jest przyjęcie dodanego wcześniej środka trwałego dokumentem OT. Samo dodanie kartoteki środka trwałego nie umożliwi jego amortyzacji.
Temat należy do Podstawowych zagadnień dotyczących środków trwałych w Rachmistrzu GT.
Temat należy do Podstawowych zagadnień dotyczących środków trwałych w Rewizorze GT.