e-Pomoc techniczna
Gestor nexo – Jak włączyć weryfikację podpisów cyfrowych wiadomości pocztowych?
Program: Gestor nexo, InsERT nexo
Kategoria: Poczta elektroniczna, Podpis elektroniczny
Program Gestor nexo pozwala wybrać certyfikat, który będzie wykorzystany jako podpis cyfrowy podczas przesyłania wiadomości. Jeśli wielu użytkowników korzysta z jednego konta pocztowego, a wszystkie wiadomości wysyłane z tego konta mają być opatrzone podpisem cyfrowym, należy zainstalować wybrany certyfikat na wszystkich stacjach klienckich.
certyfikat do szyfrowania i deszyfrowania wiadomości jest wymagany w celu zaszyfrowania wysyłanej wiadomości (zostaje ona zaszyfrowana także przy pomocy klucza publicznego nadawcy – aby nadawca mógł ją odszyfrować, gdy trafi ona do folderu Wysłane). W module Poczta można włączyć kolumnę Zaszyfrowana informującą o tym, które wiadomości zostały zaszyfrowane. Gdy w module Poczta zostanie odebrana zaszyfrowana wiadomość, jej treść nie będzie od razu widoczna. Dopiero kliknięcie przycisku Odszyfruj spowoduje odszyfrowanie wiadomości, do czego konieczne jest posiadanie zainstalowanego na komputerze prywatnego klucza powiązanego z certyfikatem użytym do zaszyfrowania.
Aby przypisać powyższe certyfikaty do konta pocztowego, należy:
1. W lewym, górnym rogu programu, w wyszukiwarce wpisać Konta pocztowe, wejść w wyszukany moduł i otworzyć konfigurację konta pocztowego, klikając Popraw.
2. W sekcji Zabezpieczenia zaznaczyć pole Weryfikuj podpisy cyfrowe wiadomości pocztowych.
3. Otworzyć menu przy polu Certyfikat do cyfrowego podpisu, kliknąć Wybierz, wybrać odpowiedni certyfikat i zatwierdzić przyciskiem OK.
4. Otworzyć menu przy polu Certyfikat do szyfrowania i deszyfrowania, kliknąć Wybierz, wybrać odpowiedni certyfikat i zatwierdzić przyciskiem OK.