e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Wysyłka deklaracji skarbowej przy pomocy podpisu kwalifikowanego
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Deklaracje skarbowe i JPK
Aby wysłać deklarację drogą elektroniczną, uwierzytelniając się podpisem kwalifikowanym, należy:
1. Upewnić się, certyfikat podpisu kwalifikowanego został prawidłowo zainstalowany oraz jest on podłączony do komputera.
2. Przejść do modułu Deklaracje skarbowe i JPK, zaznaczyć wybraną deklarację, a następnie kliknąć górne menu Wysyłka elektroniczna – Złóż podpis kwalifikowany i wyślij.
3. Pojawi się okno z zainstalowanymi na komputerze podpisami. Po wybraniu odpowiedniego podpisu kliknąć OK.
4. Potwierdzić wysyłkę deklaracji przyciskiem Wykonaj.
5. Po zakończeniu wysyłki będzie możliwość pobrania Urzędowego Poświadczenia Odbioru. Służy do tego opcja Wysyłka elektroniczna – Pobierz poświadczenie odbioru. Należy pamiętać, że weryfikacja dokumentu na serwerze e-deklaracji może potrwać jakiś czas i nie będzie możliwości pobrania UPO zaraz po wysyłce deklaracji.