e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Wysyłka deklaracji skarbowej przy pomocy danych autoryzujących
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Deklaracje ZUS
Aby wysłać deklarację podatkową drogą elektroniczną bez zainstalowanego podpisu elektronicznego należy:
1. Zweryfikować, czy w danych Mojej firmy, w sekcji Podatki wskazany jest właściciel, ponieważ wysyłkę elektroniczną przy użyciu danych autoryzujących można przeprowadzić tylko w przypadku, gdy podatnik jest osobą fizyczną.
2. Przejść do modułu Deklaracje skarbowe i JPK, zaznaczyć deklarację, następnie kliknąć górne menu Wysyłka elektroniczna – Złóż podpis niekwalifikowany i wyślij.
3. Wpisać kwotę autoryzującą oraz zweryfikować poprawność pozostałych danych i kliknąć Kontynuuj.
4. Przyciskiem Wykonaj potwierdzić wysyłkę deklaracji.
5. Po zakończeniu wysyłki będzie możliwość pobrania Urzędowego Poświadczenia Odbioru. Służy do tego opcja Wysyłka elektroniczna – Pobierz poświadczenie odbioru. Należy pamiętać, że weryfikacja dokumentu na serwerze e–deklaracji może potrwać jakiś czas i nie będzie możliwości pobrania UPO zaraz po wysyłce deklaracji.