e-Pomoc techniczna
Rewizor nexo – Czym są i jak stworzyć schemat dekretacji przy rodzaju księgowości „Uproszczona ewidencja przychodów i kosztów”?
Program: InsERT nexo, Rewizor nexo
Schematy dekretacji dla UEPiK są bardzo podobne do standardowych schematów opisywanych w innym temacie e-Pomocy technicznej tutaj. W celu dodania schematu dekretacji dla UEPiK należy przejść do modułu Dekretacja dokumentów, na zakładkę Schematy dekretacji, a następnie wybrać Dodaj – Schemat dekretacji.
Różnica między standardowymi Schematami dekretacji a tymi, które są w UEPiK, polega na definicji Zapisu księgowego. W sekcji Zapis w ZPiK, obok standardowych ustawień dotyczących dat, numeru i opisu tworzonego zapisu księgowego, należy wskazać podmiot dla zapisu oraz wskazać wartość dla pola Zakres art. 17 ust. 1. Następnie konieczne jest wskazanie Kolumny, do której trafi automatyczny zapis w ZPiK.
Po wybraniu Kolumny, wyświetlone zostaje pomocnicze okienko z parametrami zapisu. Pozwala ono na określenie Warunku utworzenia wpisu oraz wybrania Kontekstu danych, według którego zapis zostanie utworzony (w zależności od typu dokumentu źródłowego może to być nagłówek, pozycje dokumentu, pozycje tabeli VAT itd.). Konieczne jest także wskazanie Kwoty, która trafi do wybranej kolumny w ZPiK. Można także opcjonalnie wskazać Kurs waluty.