e-Pomoc techniczna
Rachmistrz nexo – Jak dodać dzienne i miesięczne zestawienie sprzedaży?
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo
Kategoria: Ewidencje VAT
Zakładka Dokumenty zbiorcze w module Ewidencja VAT sprzedaży pozwala na realizację ujęcia sprzedaży za okres miesięczny bądź z danego dnia pod warunkiem prowadzenia szczegółowej ewidencji VAT sprzedaży. W Dokumencie zbiorczym VAT ujmowane powinny być zapisy, których skutek podatku dochodowego zawiera się w okresie, za który wystawiany jest dokument. Aby dodać Dokument zbiorczy VAT, należy otworzyć moduł Ewidencja VAT sprzedaży, przejść na zakładkę Dokumenty zbiorcze, rozwinąć górne menu Dodaj i wybrać jedną z możliwych opcji (w zależności potrzeby stworzenia Dokumentu zbiorczego za okres miesiąca lub dnia).
Podczas wystawiania dokumentów tego typu należy określić Rejestr sprzedaży VAT, z którego pobrane będą dokumenty jednostkowe. Można również określić, z jaką Transakcją VAT mają zostać podłączone zapisy w Dokumentach zbiorczych sprzedaży VAT oraz Datę – czyli okres, z jakiego będą pobierane dokumenty sprzedaży.
Tak stworzony dokument prezentuje wszystkie pozycje odpowiadające wcześniej określonym parametrom oraz kwoty rozbite na kwoty netto i brutto poszczególnych stawek VAT.
UWAGA!! W dokumentach zbiorczych mogą zostać ujęte tylko wpisy sprzedażowe, które nie zostały zadekretowane pojedynczo.
Dla danego rejestru VAT może istnieć tylko jeden Dokument zbiorczy VAT za jeden okres. Dokumenty zbiorcze generują obrazy księgowe, które można dekretować w sposób automatyczny za pomocą odpowiednio zdefiniowanych schematów. Po wcieleniu pojedynczych zapisów VAT sprzedaży do dokumentu zbiorczego pojedynczych zapisów nie można już dekretować automatycznie.