e-Pomoc techniczna
Rachmistrz GT – Jak wprowadzić remanent początkowy?
Program: InsERT GT, Rachmistrz GT
Kategoria: Ewidencja remanentów
Program Rachmistrz GT oferuje obsługę remanentów, które mogą być pobierane z programu Subiekt GT lub uzupełniane ręcznie. Remanent początkowy wprowadza się z poziomu modułu Ewidencja remanentów, gdzie po kliknięciu Dodaj wyświetli się możliwość określenia daty, z którą zaczytane zostaną stany. Ponadto umożliwi wybór Magazynów, Środków trwałych i Wyposażenia.
Data obowiązku stworzenia początkowego spisu z natury (remanentu) zależna jest od działalności:
-
na dzień pierwszego stycznia,
-
na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej w ciągu okresu podatkowego,
-
w ciągu roku, w razie utraty prawa do zryczałtowanego opodatkowania podatkiem dochodowym,
-
w przypadku zmiany wspólnika,
-
w przypadku zmian w proporcji udziałów wspólnika.
W formularzu Remanent wyświetlą się informacje o towarach, środkach trwałych i wyposażeniu (w zależności od zaznaczenia w poprzednim oknie dialogowym). Z tego poziomu można zarówno dodawać ręcznie nowe towary, jak i usuwać istniejące. Opcja usuwania istniejących pozycji znajduje się w menu kontekstowym, pod prawym przyciskiem myszy. Okno Remanent umożliwia również wystawienie Korekty KUP i jej usunięcie.
Lista tematów dotycząca obsługi modułu Ewidencja remanentów znajduje się TUTAJ.