Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rachmistrz GT – Jak wprowadzić remanent początkowy?

Ostatnia modyfikacja: 03.01.2024

Program: InsERT GT, Rachmistrz GT

Kategoria: Ewidencja remanentów


​Program Rachmistrz GT oferuje obsługę remanentów, które mogą być pobierane z programu Subiekt GT lub uzupełniane ręcznie. Remanent początkowy wprowadza się z poziomu modułu Ewidencja remanentów, gdzie po kliknięciu Dodaj wyświetli się możliwość określenia daty, z którą zaczytane zostaną stany. Ponadto umożliwi wybór Magazynów, Środków trwałych i Wyposażenia.

Data obowiązku stworzenia początkowego spisu z natury (remanentu) zależna jest od działalności:

  • na dzień pierwszego stycznia,

  • na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej w ciągu okresu podatkowego,

  • w ciągu roku, w razie utraty prawa do zryczałtowanego opodatkowania podatkiem dochodowym,

  • w przypadku zmiany wspólnika,

  • w przypadku zmian w proporcji udziałów wspólnika.

 

W formularzu Remanent wyświetlą się informacje o towarach, środkach trwałych i wyposażeniu (w zależności od zaznaczenia w poprzednim oknie dialogowym). Z tego poziomu można zarówno dodawać ręcznie nowe towary, jak i usuwać istniejące. Opcja usuwania istniejących pozycji znajduje się w menu kontekstowym, pod prawym przyciskiem myszy. Okno Remanent umożliwia również wystawienie Korekty KUP i jej usunięcie.

 

Lista tematów dotycząca obsługi modułu Ewidencja remanentów znajduje się TUTAJ.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki