Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt GT – Co zrobić, kiedy podczas próby zapisania Inwentaryzacji zbiorczej pojawia się komunikat "Nie zgadzają się ilości towarów w rozbiciu z ilościami w oknie głównym"?

Ostatnia modyfikacja: 11.12.2023

Program: InsERT GT, Subiekt GT

Kategoria: Inwentaryzacja, Pomoc techniczna


Komunikat „Nie zgadzają się ilości towaru w rozbiciu z ilościami w oknie głównym (...)" pokazuje się w sytuacji, kiedy na inwentaryzacjach zbiorczych ten sam towar został wprowadzony w różnych cenach i stan faktyczny nie zgadza się ze stanem według komputera. Aby z powodzeniem zapisać inwentaryzację, należy wskazać, w jakiej cenie ma zostać wykonany przychód/rozchód. W tym celu należy:

1. Na inwentaryzacji zbiorczej znaleźć towary, których dotyczy komunikat. Numer pozycji jest wyszczególniony w komunikacie, a ponadto towary te będą zaznaczone na IWz kolorem czerwonym. Na takim towarze należy kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję Rozdziel na dostawy.


2. W oknie, które się wyświetli należy sprawdzić wymaganą łączną ilość towaru i rodzaj (przychód/rozchód) oraz rozdysponować tę liczbę przy odpowiednich cenach. Właśnie po tych cenach towar zostanie przyjęty lub wydany z magazynu na dokumencie PW lub RW. Zmiany zapisać przyciskiem OK.


3. Użytkownik może ustawić, jaka cena ma być automatycznie wstawiana do pozycji przychodu i rozchodu w sytuacji, kiedy na inwentaryzacjach cząstkowych ten towar jest wprowadzony w różnych cenach. W tym celu należy z listy modułów wybrać Administracja – Parametry, a z listy parametrów – Inwentaryzacja zbiorcza.


4. W zakładce Inne wybrać rodzaj ceny w polu Jaką cenę wybrać dla pozycji z różnymi cenami. Zmiany zapisać przyciskiem OK.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki