e-Pomoc techniczna
Subiekt 123 – Jak wprowadzić wydatek?
Program: Subiekt 123
Kategoria: Dokumenty
Program Subiekt 123 umożliwia wprowadzanie wydatków, czyli dokumentów zakupowych, które wykazywane są w JPK. W celu dodania wydatku należy:
1. Przejść do modułu Wydatki, następnie w prawym rogu wybrać „+".
2. Wybrać Sposób wyliczania dokumentu, Rodzaj transakcji oraz Oznaczenia JPK.
3. Uzupełnić Dane sprzedawcy, Daty, Nazwę wydatku, Numer oryginału oraz Rachunek bankowy kontrahenta.
4. Dodać odpowiednie stawki VAT i wprowadzić do nich Wartości netto/brutto (w zależności od wybranego sposobu wyliczania dokumentu) znajdujące się na dokumencie. Zaznaczenie znacznika w kolumnie R (Wprowadzona ręcznie) umożliwia poprawienie Wartości VAT oraz Wartości netto/brutto.
5. W sekcji Inne istnieje możliwość dodania Opisu dokumentu, oznaczenia jako zakup z Metodą kasową, Zakup środka trwałego oraz wybranie Formy, Terminu i Daty płatności. Po uzupełnieniu wszystkich danych Zapisać dokument.