e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Jak ustawić numerację według własnej specyfiki pracy?
Program: Gestor nexo, Gratyfikant nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Konfiguracja, Numeracja
Programy linii InsERT nexo umożliwiają określenie sposobu numeracji deklaracji poszczególnych typów dokumentów wystawianych w systemie. W tym celu należy:
1. Przejść od modułu Konfiguracja – Numeracja.
Moduł umożliwia dodawanie Nowych numeracji, Powielanie istniejących lub Usuwanie niepotrzebnych. Służą do tego opcje znajdujące się w górnym menu Operacje – gdzie znajdują się opcje: Dezaktywuj oraz Aktywuj pozwalające określić, które z wprowadzonych numeracji mają być używane w systemie, a które zostaną zdezaktywowane. Kolumna Użyta informuje o tym, które numeracje są w systemie używane. Jeśli numeracja jest używana, nie można jej dezaktywować. W module widoczna jest kolumna Luki, która określa, czy w danej numeracji występują luki. Jeśli tak jest, okno numeracji będzie miało dodatkową zakładkę Luki.
W e–Pomocy technicznej zostały opisane poniższe operacje:
-
Dodanie roku do postaci numeru poleceń księgowania w Rewizorze nexo,
-
Dodanie roku do postaci numeru dokumentów księgowych w Rewizorze nexo,
-
Zmiana numeracji korekt kosztów dla dokumentów handlowych i magazynowych w Subiekcie nexo,
-
Stworzenie osobnej numeracji dla dokumentów automatycznych w Subiekcie nexo,
-
Stworzenie osobnej numeracji dla każdego użytkownika programu Subiekt nexo,
-
Dodanie symbolu transakcji handlowej do rozszerzenia numeracji dokumentu.
Artykuł należy do zbioru zagadnień e-Pomocy technicznej istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy w Subiekcie nexo.