e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – Jak przypisać rachunek bankowy do formy płatności, aby w zależności od formy płatności, drukował się inny rachunek bankowy?
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Bank, Formy płatności, Konfiguracja
Program Subiekt nexo posiada słownik Form płatności, który zawiera wszystkie możliwe do wykorzystania formy płatności. Nie wszystkie są jednak dostępne dla każdego dokumentu.
-
Operacje kasowe mogą być rejestrowane jedynie w formach płatności o typie: gotówka, bon własny i obcy oraz karta płatnicza przy sprzedaży.
-
Dokumenty związane ze sprzedażą, np. faktury sprzedaży, mogą wykorzystywać formy płatności o typie: gotówka, karta płatnicza przy sprzedaży, bon własny i obcy, płatność za pobraniem, kredyt.
-
Dokumenty zakupu, np. faktury zakupu, mogą wykorzystywać formy płatności o typie: gotówka, karta firmowa przy zakupie oraz cesje na innego płatnika lub pracownika.
Aby na podstawie form płatności drukować różne numery rachunków bankowych, które będą zależne od wybranej formy płatności, należy:
1. W lewym, górnym rogu programu, w wyszukiwarce wpisać Formy płatności, otworzyć wyszukany moduł i kliknąć górne menu Dodaj.
2. Uzupełnić formularz kreowania formy płatności i zatwierdzić przyciskiem Zapisz.
Warto w tym punkcie zwrócić uwagę na Rachunek bankowy. Na wydruku dokumentu, na którym zostanie wybrana tworzona Forma płatności, będzie drukował się Rachunek bankowy przypisany do tej formy płatności.
W zależności od ilości obsługiwanych Rachunków bankowych powyższe czynności należy powtórzyć dla każdego z Rachunku bankowego.
Po skonfigurowaniu oraz wybraniu na dokumencie odpowiedniej formy płatności na wydruku dokumentu będzie widoczny powiązany numer rachunku bankowego.