e-Pomoc techniczna
Jak prezentuje się hierarchia cen w programie Subiekt nexo?
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Polityka cenowa
Cenniki dodatkowe i główne w programie Subiekt nexo można przypisać do klientów/oddziałów/urządzeń/typów dokumentów, dzięki czemu automatycznie po wybraniu klienta/oddziału/ na dokumencie będzie podpowiadał się cennik zgodny z powiązaniem.
Posiadając wiele cenników głównych i dodatkowych przypisanych do różnych obiektów, należy pamiętać o działającej w programie Subiekt nexo hierarchii, która prezentuje się następująco (Od najważniejszego):
-
Cennik indywidualny dla kontrahenta – przypisywany w kartotece klienta, na zakładce Handel.
-
Cennik indywidualny dla oddziału – wybierany w konfiguracji Oddziały.
-
Cennik główny dla kontrahenta (gdy nie istnieje cennik dodatkowy z nim powiązany) - Tworzony w module Cenniki, możliwy do przypisania z poziomu klienta (zakładka Handel) i w Cenniku (zakładka Klienci).
-
Cennik przypisany do danego typu dokumentu – ustawiany w konfiguracji Typy dokumentów.
-
Cennik główny dla oddziału – przypisywany w konfiguracji Oddziały.
Przykład
Domyślnym Cennikiem dokumentu Faktura sprzedaży jest Detaliczny. Klient ABC nie posiada wybranego Cennika w swojej kartotece, a klient ABCDE ma wybrany Hurtowy. Teraz, w zależności od wyboru kontrahenta na dokumencie, będzie podpowiadał się Cennik wg powyższej hierarchii.