Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Jak prezentuje się hierarchia cen w programie Subiekt nexo?

Ostatnia modyfikacja: 08.07.2024

Program: InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Polityka cenowa

​Cenniki dodatkowe i główne w programie Subiekt nexo można przypisać do klientów/oddziałów/urządzeń/typów dokumentów, dzięki czemu automatycznie po wybraniu klienta/oddziału/ na dokumencie będzie podpowiadał się cennik zgodny z powiązaniem.

Posiadając wiele cenników głównych i dodatkowych przypisanych do różnych obiektów, należy pamiętać o działającej w programie Subiekt nexo hierarchii, która prezentuje się następująco (Od najważniejszego):

  1. Cennik indywidualny dla kontrahenta – przypisywany w kartotece klienta, na zakładce Handel.

  2. Cennik indywidualny dla oddziału – wybierany w konfiguracji Oddziały.

  3. Cennik główny dla kontrahenta (gdy nie istnieje cennik dodatkowy z nim powiązany) - Tworzony w module Cenniki, możliwy do przypisania z poziomu klienta (zakładka Handel) i w Cenniku (zakładka Klienci).

  4. Cennik przypisany do danego typu dokumentu – ustawiany w konfiguracji Typy dokumentów.

  5. Cennik główny dla oddziału – przypisywany w konfiguracji Oddziały.


Przykład

Domyślnym Cennikiem dokumentu Faktura sprzedaży jest Detaliczny. Klient ABC nie posiada wybranego Cennika w swojej kartotece, a klient ABCDE ma wybrany Hurtowy. Teraz, w zależności od wyboru kontrahenta na dokumencie, będzie podpowiadał się Cennik wg powyższej hierarchii.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki