e-Pomoc techniczna
Gratyfikant GT – Jak założyć nowy podmiot?
Program: Gratyfikant GT, InsERT GT
Kategoria: Zakładanie podmiotu
Przypomnienie!
Dane wprowadzone do kreatora wdrożeniowego są możliwe do późniejszej edycji w module Administracja, po utworzeniu podmiotu.
Aby założyć nowy podmiot, należy:
1. Po włączeniu programu z listy podmiotów wybrać opcję Nowy i wpisać nazwę nowego podmiotu.
2. Zaznaczyć znacznik Wersja pełna (wymagana licencja) i wpisać numer licencji programu. Zapoznać się z warunkami licencji i informacją o abonamencie, a następnie zatwierdzić utworzenie podmiotu przyciskiem OK. Nie zaznaczać opcji Właściciel licencji jest biurem rachunkowym jeżeli podmiot nie będzie rejestrowany na licencję biura rachunkowego.
Jeżeli w chwili tworzenia podmiotu użytkownik nie dysponuje kluczem licencji, można utworzyć podmiot w wersji próbnej, bez zaznaczonej opcji Wpisz dane przykładowe.
3. W sekcji Podmiot - adres wypełnić dane adresowe firmy. Do momentu rejestracji podmiotu wszystkie dane są edytowalne, po rejestracji następuje blokada edycji NIP-u firmy.
4. Sekcja Podmiot - telefony służy do uzupełnienia telefonów, faksów oraz podstawowego rachunku bankowego.
5. W sekcji Podmiot - działalność uzupełnić Urząd skarbowy, Formę prawną oraz Osobę fizyczną do deklaracji (zależnie od wybranej formy prawnej). Należy również wskazać Typ i rodzaj prowadzonej działalności.
6. Sekcja Dane początkowe umożliwia import danych o pracownikach z programu Płatnik.
7. Parametry umożliwiają wprowadzenie roku rozpoczęcia pracy oraz miesiąca i roku wygenerowania pierwszej wypłaty w programie. Daty te, czyli rok rozpoczęcia pracy oraz rok pierwszej wypłaty mogą być różne. Dla przykładu sytuacja taka może mieć miejsce w firmie, która przez dłuższy okres zatrudnia tylko osoby na umowy cywilnoprawne, a dopiero po tym okresie wystawiane są wynagrodzenia z tytułu umów o pracę. Kolejnymi informacjami, które użytkownik powinien wypełnić, to dane na potrzeby ZUS. Są to informacje, kto jest płatnikiem składek ZUS oraz w jakim terminie powinno następować rozliczenie z ZUS.
8. Sekcja Szef służy do wprowadzenia danych najważniejszego użytkownika programu, który będzie posiadał wszystkie możliwe uprawnienia dotyczące jego obsługi.
9. Podsumowanie jest potwierdzeniem danych wprowadzonych w poprzednich sekcjach. Jeżeli wprowadzone dane są prawidłowe, kliknąć Wykonaj.
Przydatne zagadnienia e-Pomocy:
1. Jak zarejestrować podmiot w InsERT GT?
2. Jak zarejestrować podmiot klienta biura w InsERT GT?
3. Zbiór zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Gratyfikantem GT