Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rewizor GT – Jak założyć nowy podmiot?

Ostatnia modyfikacja: 30.10.2024

Program: InsERT GT, Rewizor GT

Kategoria: Zakładanie podmiotu

Przypomnienie!
Dane wprowadzone do kreatora wdrożeniowego są możliwe do późniejszej edycji w module Administracja, po utworzeniu podmiotu.

Aby założyć nowy pod​miot, należy:

1. Po włączeniu programu z listy podmiotów wybrać opcję Nowy i wpisać nazwę nowego podmiotu.


2. Zaznaczyć znacznik Wersja pełna (wymagana licencja) i wpisać numer licencji programu. Zapoznać się z warunkami licencji i informacją o abonamencie, a następnie zatwierdzić utworzenie podmiotu przyciskiem OK. Nie zaznaczać opcji Właściciel licencji jest biurem rachunkowym.


Jeżeli w chwili tworzenia podmiotu użytkownik nie dysponuje kluczem licencji, można utworzyć podmiot w wersji próbnejbez zaznaczonej opcji Wpisz dane przykładowe.

3. W sekcji Podmiot wypełnić dane adresowe firmy. Do momentu rejestracji podmiotu wszystkie dane są edytowalne, po rejestracji następuje blokada edycji NIP-u firmy.


4. Sekcja Podmiot Telefony i Rachunki służy do uzupełnienia telefonów, faksów oraz podstawowego rachunku bankowego.


5. W sekcji Podmiot Typ księgowości uzupełnić Urząd skarbowy, Formę prawną oraz Osobę fizyczną do deklaracji (zależnie od wybranej formy prawnej). Należy również wskazać Typ i rodzaj prowadzonej działalności.


6. Sekcja Podmiot Dane VAT służy do określenia Metody rozliczania VAT i VAT UE.


7. W sekcji Rok obrotowy należy wybrać Formę księgowości, czyli czy podmiot będzie korzystał z księgi handlowej, czy uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów oraz określić Rok obrotowy. Dodatkowo, jeżeli wybrano formę księgi handlowej, wybrać sposób generowania planu kont. Wybór Formy księgowości jest definitywny i po zakończeniu kreatora nie można go zmienić!


8. W Parametrach można tworzyć nowe rejestry księgowe, bądź edytować rejestry utworzone automatycznie. Po zakończeniu edycji kliknąć Dalej.


9. W drugiej części Parametrów określić sposób, w jaki​ obsługiwane będą analityki dostawców i odbiorców oraz współpracę z Subiektem GT (jeżeli będzie wykorzystywana). Wybór obsługi numerów analityk dostawców i odbiorców jest definitywny i po zakończeniu kreatora nie można go zmienić. Wybór zatwierdzić klikając Dalej.


10. Trzecia część Parametrów odpowiedzialna jest za parametry dokumentów księgowych (wprowadzanie rozrachunków na podstawie zapisów na kontach, rozliczanie rozrachunków z poziomu dekretu oraz tryb kontroli kręgów kosztów). Po uzupełnieniu należy kliknąć Dalej.


11. W ostatniej sekcji Parametrów można dokonać konfiguracji Kart płatniczych.


12. W sekcji Numeracja wprowadzić Postać numeru oraz rodzaj akcji, jaką program ma podejmować w przypadku luki w numeracji.


13. Sekcja Szef służy do wprowadzenia danych najważniejszego użytkownika programu, który będzie posiadał wszystkie możliwe uprawnienia dotyczące jego obsługi.


14. Podsumowanie jest potwierdzeniem danych wprowadzonych w poprzednich sekcjach. Jeżeli wprowadzone dane są prawidłowe, kliknąć Wykonaj.


Powiązane artykuły e-Pomocy technicznej:

Artykuł należy do zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Rewizorem GT

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki