e-Pomoc techniczna
Rewizor GT – Jak założyć nowy podmiot?
Program: InsERT GT, Rewizor GT
Kategoria: Zakładanie podmiotu
Przypomnienie!
Dane wprowadzone do kreatora wdrożeniowego są możliwe do późniejszej edycji w module Administracja, po utworzeniu podmiotu.
Aby założyć nowy podmiot, należy:
1. Po włączeniu programu z listy podmiotów wybrać opcję Nowy i wpisać nazwę nowego podmiotu.
2. Zaznaczyć znacznik Wersja pełna (wymagana licencja) i wpisać numer licencji programu. Zapoznać się z warunkami licencji i informacją o abonamencie, a następnie zatwierdzić utworzenie podmiotu przyciskiem OK. Nie zaznaczać opcji Właściciel licencji jest biurem rachunkowym.
Jeżeli w chwili tworzenia podmiotu użytkownik nie dysponuje kluczem licencji, można utworzyć podmiot w wersji próbnej, bez zaznaczonej opcji Wpisz dane przykładowe.
3. W sekcji Podmiot wypełnić dane adresowe firmy. Do momentu rejestracji podmiotu wszystkie dane są edytowalne, po rejestracji następuje blokada edycji NIP-u firmy.
4. Sekcja Podmiot Telefony i Rachunki służy do uzupełnienia telefonów, faksów oraz podstawowego rachunku bankowego.
5. W sekcji Podmiot Typ księgowości uzupełnić Urząd skarbowy, Formę prawną oraz Osobę fizyczną do deklaracji (zależnie od wybranej formy prawnej). Należy również wskazać Typ i rodzaj prowadzonej działalności.
6. Sekcja Podmiot Dane VAT służy do określenia Metody rozliczania VAT i VAT UE.
7. W sekcji Rok obrotowy należy wybrać Formę księgowości, czyli czy podmiot będzie korzystał z księgi handlowej, czy uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów oraz określić Rok obrotowy. Dodatkowo, jeżeli wybrano formę księgi handlowej, wybrać sposób generowania planu kont. Wybór Formy księgowości jest definitywny i po zakończeniu kreatora nie można go zmienić!
8. W Parametrach można tworzyć nowe rejestry księgowe, bądź edytować rejestry utworzone automatycznie. Po zakończeniu edycji kliknąć Dalej.
9. W drugiej części Parametrów określić sposób, w jaki obsługiwane będą analityki dostawców i odbiorców oraz współpracę z Subiektem GT (jeżeli będzie wykorzystywana). Wybór obsługi numerów analityk dostawców i odbiorców jest definitywny i po zakończeniu kreatora nie można go zmienić. Wybór zatwierdzić klikając Dalej.
10. Trzecia część Parametrów odpowiedzialna jest za parametry dokumentów księgowych (wprowadzanie rozrachunków na podstawie zapisów na kontach, rozliczanie rozrachunków z poziomu dekretu oraz tryb kontroli kręgów kosztów). Po uzupełnieniu należy kliknąć Dalej.
11. W ostatniej sekcji Parametrów można dokonać konfiguracji Kart płatniczych.
12. W sekcji Numeracja wprowadzić Postać numeru oraz rodzaj akcji, jaką program ma podejmować w przypadku luki w numeracji.
13. Sekcja Szef służy do wprowadzenia danych najważniejszego użytkownika programu, który będzie posiadał wszystkie możliwe uprawnienia dotyczące jego obsługi.
14. Podsumowanie jest potwierdzeniem danych wprowadzonych w poprzednich sekcjach. Jeżeli wprowadzone dane są prawidłowe, kliknąć Wykonaj.
Powiązane artykuły e-Pomocy technicznej:
Artykuł należy do zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Rewizorem GT